Kui eelmisel aastal oli Onistar kange alkoholi müügis Eestis Liviko ja Ofelia järel kindlalt kolmandal koha, siis tänavu on langenud juba viiendale kohale. Samas on Onistari eksport kasvanud viiendiku võrra, ületades siseturu müüki juba miljoni liitri võrra. Ettevõtte juhatuse esimehe Aleksander Skoblovi sõnul on tegu 2001. aasta suvel teadlikult valitud strateegiga, mis nägi ette põhirõhu asetamist ekspordile.

Onistari ekspordiedu põhineb suures osas koostöös Bacardiga USA turul müüdaval kallil Türi viinal. Tänavu hakkas Onistari enim müüdavamat viina Y2K minema ka Türgi ja Saksamaa turule. Tuleval aastal on ette näha Saksamaale müügi mitmekordistumist.

Ekspordile teevad praegu panuse ka kõik Eesti suuremad alkoholitootjad, sest siseturg näitab küllastumise märke. Kui aastatel 1999–2001 kasvas Eesti kange alkoholi turg püsivalt 23 protsenti aastas, siis tänavu jääb kasv 10 protsendi juurde ja novembri tulemus oli eelmise aasta omaga sarnane. Liviko juhatuse esimehe Udo Themase sõnul on peamiseks põhjuseks salaviin, mille osakaal on taas kasvama hakanud. Tolli andmetel on 16 protsendi võrra suurenenud ka kange alkoholi import. Lisaks kardavad tootjad Eesti elanike ostujõu kahanemist pärast Euroopa Liitu astumist. Esimene asi, mille pealt kokku saab hoida, on alkohol. Uus aasta tuleb tootjate hinnangul lõppevast igal juhul raskem.

Livikol on seni olnud kõige tänuväärsem ekspordiartikkel Vana Tallinn, mille ekspordimaade nimistu on kõige pikem. Koguseliselt läheb kõige rohkem Liviko toodangut siiski Lätti ja Leetu. Tuleval aastal on plaanis läbi murda Valgevene turule. Lootused on rajatud ka Euroopa turu avanemisele.