Väärinfot andsid teenindajad kontrollijatele 256 korral ehk kolmandikul ostudest, teatas tarbijakaitse.

Eksimuste osakaal oli märgatavalt suurem aktsiooni esimeses etapis, mis toimus mullu septembris-oktoobris. Siis tehti kontrolloste 366 ning osaliselt või siis täiesti vale infot andsid teenindajad 173 korral ehk 47 protsendil juhtudest.

Aktsiooni teine etapp toimus selle aasta veebruaris-märtsis ning kontrolloste tehti 473, eksimusi oli 83 ehk ligi 18 protsendil ostudest.

Teises etapis kontrolliti ka neid kauplusi, kus esimesel korral rikkumisi ilmnes ja kus oli seetõttu juba selgitustööd tehtud.

Samuti toimus veebruaris-märtsis teavituskampaania, mis keskendus just tarbijate seaduslikule õigusele pöörduda kahe aasta jooksul puudusega kauba korral kauplusesse ja esitada pretensioon.

Need on kaks põhjust, mistõttu eksitava info osakaal aktsiooni teises etapis oluliselt vähenes. Neid kauplusi, kus anti esimesele eksimusele järgnenud selgitustööst hoolimata ka teisel korral väärinfot, oli kokku kuus:

1. Novalux (Tartu Turu 14)

2. Taibula (Tallinn Endla 45)

3. Apranga (Tartu Riia 1)

4. EESTI (Tallinn Viru 3)

5. N-Trend (Narva Tallinna mnt 41)

6. Easy Travel (Tallinn Endla 45)

Tarbijakaitseamet jätkab ostjatele esitatava info kontrollimist ka edaspidi oma tavapärase järelevalvetöö käigus. Samuti toimuvad 26. aprillil ja 3. mail Eesti Kaubandus-Tööstuskojas ettevõtjatele suunatud koolituspäevad, kus räägitakse põhjalikult lahti puudusega kauba ja pretensiooni esitamise õigusega seotud teemad.