„Käesoleva aasta esimesel poolaastal kasvas Eestis uute sõiduautode müük väga kiiresti, tervelt 19 protsenti. Kolmandas kvartalis on kasv mõnevõrra küll aeglustunud, kuid siiski müüdi Eestis kvartaliga 4391 uut sõiduautot, mis on 12,5 protsenti rohkem kui aasta tagasi samal ajal,” selgitas Mägi ettevõtte teates.

„Vaadates praeguseid trende, julgen arvata, et aasta viimases kvartalis jätkub ligi 10protsendine sõiduautode müügi kasvutempo ning 2012. aastal müüakse Eestis kokku ca 17 000 – 17 500 sõiduautot."

2011. aastal müüdi autode müügi ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) andmetel Eestis 15 350 autot.

Kui esimese poolaasta ja ka kolmanda kvartali mootoriks olid Mägi sõnul nii suured riigihanked - elektriautode tarne - kui suureettevõtete autoparkide vahetus, siis 2012. aasta terviku tugevat müüki toetab ka erinevate finantseerimisvõimaluste paranemine. Samuti toetab müüki Eesti leibkondade ja ettevõtete mõnevõrra kasvanud julgus investeeringute tegemisel.

"Kõige populaarsemaks osutusid Eesti elanike hulgas üheksa kuuga väikesed keskklassi autod – nende osakaal autode kogumüügist moodustas ligi kolmandiku. Jätkuvalt ostetakse Eestis palju ka keskklassi autosid ja maastureid – nende osakaal on ligi viiendik, mille osas usume kasvu jätku kuni aasta lõpuni. Automarkidest oli üheksa kuuga eelistatuim Toyota ligi 15% turuosaga (AMTELi andmed). Viimaste nädalate valguses on näha eraisikute suuremat huvi uute autode ja tehnoloogiate osas, kuid kardetavalt lükatakse lõplikud ostuotsused järgmise aasta algusesse,” lisas Mägi.