Jaotus- ja distributsioonifirma Smarten juhatuse esimehe Guido Kundla kinnitusel kujunes mai Smartenile kõigi aegade parimaks, ettevõtte enda raamatupidamislik käive oli 56 miljonit krooni ning logistikapartnerite käive Smarteni kaudu ulatus 36 miljoni kroonini.

Smarteni esimese kvartali käive partneritele tehtud logistikat arvestamata oli 124,5 miljonit krooni, ületades eelmise aasta sama näitaja ligi 30 miljoni krooniga. “Siin ainult majanduskasvust rääkida ei saa,” ütles Kundla. “Turupositsioonid on ümber jaotumas ning meie oleme ühed võitjatest.”

Rekordnumbrite puhul tuleb arvestada ka seda, et eelmisel kuul avati neli uut kauplust: kaks Säästumarketit, Selver ja SuperNetto.

Statistikaameti eile avaldatud andmete kohaselt müüsid hulgifirmad esimese kolme kuuga kaupa 14 miljardi krooni eest, mis on jooksevhindades 7 protsenti rohkem kui 2000. aasta I kvartalis. Enim suurenes mootorsõidukite, nende varuosade ning mitmesuguste masinate ja seadmete hulgimüük. Mootorsõidukite osas jätkub kiire kasv ka II kvartalis, sest automüüjatele osutus mai samuti kõigi aegade parimaks kuuks.

Kaubanduse tsüklilisust arvestades peaks II kvartal kaupmeestele aasta alguskuudest tunduvalt parem tulema, oodata võib käivete kuni 30protsendilist kasvu.

Statistikaameti andmeil müüsid tänavu I kvartalis kauplused kaupa 5,8 miljardi krooni eest, mis on 852 miljonit krooni enam kui 2000. aasta I kvartalis. Kaubad kallinesid eelmise aasta I kvartaliga võrreldes 4,5 protsenti.

Eesti suurima kaubandusorganisatsiooni ETK juhatuse esimehe Mihkel Simsi sõnul oli süsteemi käive esimese nelja kuuga kokku 1,07 miljardit krooni, mis on 173,8 miljoni krooni ehk püsivhindades arvestades 19,3 protsendi võrra rohkem kui eelmisel aastal samal ajal.

Simsi hinnangul on ETK kasvunumbrid head, kuid sellest ei saa välja lugeda majanduse üldist kasvu. “Arvan, et käive on tõusnud pigem teiste loobumiste arvel, seda eriti ühistute osas maapiirkondades,” lisas ta.

Kristiine kaubanduskeskuse tegevjuht Allan Remmelkoor lausus, et suuremal osal Kristiine Keskuses tegutsevatel kauplustel on selle aasta esimesed neli kuud olnud möödunud aasta omadest paremad. Kristiine Keskuse külastatavus on suurenenud 10–15% ja umbes samapalju on kasvanud läbimüük. “Olen tuleviku suhtes optimistlik. Ma ei näe praegu ühtegi ohumärki,” kinnitas ta.

Remmelkoori sõnul on kaubanduses kasvu üheks põhjuseks legaalse kaubanduspinna suurenemine. Tema sõnul toimub eeskätt kasv Tallinnas ja kõige suurema osa sellest saavad kaubanduskeskused.

Statistiliselt suure hüppe tegi esimeses kvartalis hotelliäri, püsivhindades suurenes majutusteenuste müük 2000. aasta I kvartaliga võrreldes 31%. Majutusteenuste müüki suurendas uute majutuskohtade avamine.