Kui palju Facebook ikkagi väärt on? Kas hiljuti esile kerkinud 100 miljardit dollarit, mis hindaks ettevõtte väärtuslikumaks Fordist või General Motorsist, ei ole liig?

Arutelu võimaliku market cap'i üle on osa igast märkimisväärsest IPO-st. Ettevõtte väärtus börsilemineku ajal kajastab eelkõige ootuseid tuleviku suhtes - kui kiiresti ettevõte suudab kasvada ja suurendada tulusid ning kasumit.

Kui populaarseks kujunevad Facebooki aktsiad IPO-l? Selle maht - viis miljardit dollarit - on pigem väiksem kui analüütikud olid oodanud.

Selles, et Facebooki IPO õnnestub, ei ole põhjust kahelda. Küsimus on pigem selles, kas Facebook suudab avaliku ettevõttena säilitada oma mojo ning jätkata oma tormilist arengut.

Facebook on teeninud head kasumit ning kasvatanud klientide arvu üle 840 miljonini, kuid kui võrrelda neid mõne teise veebiettevõttega, näiteks Google'iga, siis ei paku Facebook nii laia valikut teenuseid - Google on korduvalt ebaõnnestunud, aga rohkem ikkagi õnnestunud. On ju mitmeid läbi kukkunud sotsiaalvõrgustikke, kui riskantne investeering on Facebook pikemas perspektiivis?

Iga investeering sisaldab riski ja innovaatilised ettevõtted, mis tegutsevad kiiresti arenevates sektorites on kindlasti ühed riskantsematest. Teha prognoose Facebooki pikajalise tuleviku ja edukuse osas on mõttetu pingutus.