Atea Eesti tegevjuht Toomas Mõttus tõi tänasel Atea Sügisfoorumil välja nutiseadmete positiivsetest külgedest pideva internetiühenduse olemasolu, kuid lisas, et seesama positiivne aspekt on samas ka negatiivne.

„Nutiseadmete kasutajatel on töö on alati kaasas ja see on viinud praktiliselt ööpäevaringse töötamiseni. Otsustamine, millal on puhke- ja millal tööaeg, on muutunud aina raskemaks,“ rääkis Mõttus.

Nutiseadmetel kui uuel tehnoloogial on teisigi negatiivseid külgi – lühike aku eluiga, nõrgem levi, tarkvaraga seotud probleemid -, kuid sarnaste probleemidega oleme kokku puutunud ka varem. Veel kümme aastat tagasi oli peamine töövahend lauaarvuti, mida hakkasid kallid ja vähemvõimekad sülearvutid aegamisi välja vahetama. Nüüd, kus käes on nn Post-PC ajastu, on lauaarvuti osakaal kahanenud märgatavalt ja enamus müüdud arvutitest on kaasaskantavad.

Täpselt samamoodi näeme praegu tahvelarvutite osakaalu kasvamist. Kuigi tahvleid ei osteta praegu veel põhiseadmeks ja need jäävad veel vähemalt paariks aastaks luksuskaubaks, kasvab tahvlite tähtsus järjepidevalt.

Mõttuse sõnul ei tähenda tahvelarvuti populaarsuse kasvamine, et sülearvuti või lauaarvuti turult täielikult kaoks.
„PC jääb ka edaspidi oluliseks töövahendiks, kuid ainult mõne spetsiifilise tegevuse tegemiseks; pikemas perspektiivi juhtub sülearvutitega sama ja tahvelarvuti tähtsus suureneb pidevalt,“ sõnas Mõttus.

"Nutiseadmete areng on muutnud infotehnoloogia tarbimist. IT-seadmeid ei kasutata enam nagu tehnikat vaid kui teenust. Kaasaegse kasutaja jaoks peab kõik olema intuitiivne ja lihtne - lülitad seadme sisse ja see peab koheselt olema ka töövalmis, mitte nagu 2000. aastate alguses, mil tehnikat tuli pikalt seadistada," sõnas Mõttus.

Mõttuse hinnangul on praegu IT-kasutaja põhimõtteks "plug and play" ehk seadmega töö alustamise kiirus ning kasutamise mugavus, seetõttu ongi infotehnoloogia muutunud seadmepõhisest teenusepõhiseks valdkonnaks.

Muutuse ilmekaks näiteks on nii mobiiltelefonide kui ka sülarvutite ostmine ning kasutamine. Kui varem soetas kasutaja ise arvuti ning kasutas kuni see ajale jalgu jäi, siis praegu saab kasutaja näiteks teenusepakkujalt iga kahe aasta järel uue sobiva nutiseadme, et tal oleks võimalik täismahus kvaliteetset teenust kasutada.

"IT-seadmete puhul on tarbija jaoks ennekõike oluline kasutatava teenuse mugavus ja funktsionaalsus," sõnas Mõttus.