Praegu käib Leedus Ivo Nikkolo kaubamärgi publikule tutvustamine, kuna esimene Ivo Nikkolo pood avati Vilniuse peatänaval Gediminase avenüül tänavu veebruaris. Nagu ütles eile Baltika tegevjuht Meelis Milder aripaev.ee kuuma tooli vastustes, on Baltika pärast Ivo Nikkolo ostmist seda jõudsalt edasi arendanud ja loonud uue poekontseptsiooni, mida esmakordselt on rakendatud just Leedus.

“Viie aastaga on Baltika kaupluste arv Leedus neljakordistunud. Monton oli vahepeal, enne Zara poodide avamist isegi suurima läbimüügiga bränd Leedus,” ütles Baltika Lietuva direktor Daina Daubare.

Kohalikke brände pole sündinud

Leedu rõivaturul on konkurents tihedam kui Eestis. Leedu rõiva- ja tekstiilitööstus on pikkade traditsioonidega, aga huvitaval kombel ei ole suutnud firmad uusi brände luua. Ainsana on turu valitsejaks jäänud Apranga, aga temagi esindab maailma peamisi moebrände ja on eelkõige jaemüüja, millel puudub oma tootmine. Apranga käes on 36 protsenti Leedu rõivaturust.

“Arvan, et Baltika on Balti riikide parim vertikaalse integreeritud ärimudeli rakendaja. Firma, mis loob, toodab ja ise müüb moerõivaid,” ütles Apranga turundusdirektor Irma Marcinkiene.

“Selles mõttes on Baltika mood tõeline edulugu,” väitis Daina Daubare, endine suure tekstiiliettevõtte juht, kes nüüd Eesti moebrände Leedus edukalt turustab.

Palgad ja elatustase Leedus tõusevad. Leedu ostjad on nõudlikud, hinnates rõivaste puhul ennekõike sobivust ja kvaliteeti ning alles siis hinda. Järelikult suudab Baltika pakkuda nii üht kui ka teist sobivas suhtes.

Leedu kliendid kõige lojaalsemad üle viie turu

“Leedu kliendid on väga lojaalsed, kõige lojaalsemad neist viiest välisturust, kus me tegutseme,” kinnitas Baltika kommunikatsioonispetsialist Mervi Lill.

Leedu oli Baltika esimene välisturg, kuhu siseneti 15 aastat tagasi. Kuigi kohal ollakse nii peatänaval kui ka luksusmoebrändide tänaval Vokieciul, on põhirõhk ikkagi linnade suurtel kaubanduskeskustel.

Poolteist kuud tagasi avati suures ja uues Kaunase Akropolise kaubanduskeskuses kõiki nelja Baltika brändi — Monton, Baltman, Mosaic ja Ivo Nikkolo — esindavad kauplused.

“Järgmine suurem avamine on meil kavas Panoramas, mille Eesti firma E.L.L. Kinnisvara rajab Vilniusesse ja mis valmib tuleval kevadel,” ütles Baltika Lietuva juht. “Seal tuleb meil juba tuhatkond ruutmeetrit pinda.”