Järgmisel nädalal kallinevad ASi Sebe bussides piletid keskmiselt 5 krooni võrra ning Tulika Taksodes hakatakse sõidualustustasu praeguse 15 krooni asemel küsima 25 krooni. Harju maakonnas linnalähiliinidel sõitva ASi Samat juht Mart Prikk ei taha veel öelda, kas ja kui palju nende bussipiletite hind tõuseb. “Ärge pressige seda hinnatõusu sõna minult täna välja,! ütles Prikk reedel. “Mul puudub täpne info, ma ei taha enne järgmise nädala lõppu rääkida.”

Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul mõjutab kütuse hinna tõus peale transporditeenuste eelkõige suure mahuga kaupade hindu. Näiteks toob ta kivivilla, mis ei kaalub küll vähe, aga võtab palju ruumi ning seetõttu on tema transpordikulud suured.

Suprema analüütiku assistendi Anet Tombergi sõnul ei tohiks kütuse hinna tõus toiduainete maksumust suuresti mõjutada. “Me tarbime suhteliselt palju kohapeal valmistatud toitu ja Eesti ei ole nii suur, et oleks väga kallis transportida toitu ühest kohast teise,” sõnas Tomberg, lisades, et lõplikult paneb asjad paika konkurents ja piiramatult ei saa hindu tõsta.

Rakvere Lihakombinaadile (RLK) läks transporditeenus maist 5% kallimaks ning siis tõusis osa toodete hind paari protsendi võrra, kuid rohkem ei ole plaanis hindu tõsta. “Kasum peab tulema sisemise efektiivsuse kasvamise arvel,” ütles RLK juht Olle Horm. “Euroopa Liit on muidugi hea ettekääne hinnatõusuks — lihtsam on ju küsida turult kõrgemat hinda kui kasvatada sisemist efektiivsust.”