„Lähtuvalt tarbijakaitse märkusest oleme nüüd tagatist suurendanud – see on kõigile avalikult nähtav majandustegevuse registrist. Rohkem takistusi reisi müümiseks ei ole,“ märkis Cherry tegevjuht Priit Tomp.

Selle nädala alguses müüs Cherry vähem kui ööpäeva jooksul üle 250 puhkusepaketi Türki hinnaga 349 eurot, pälvides reisifirmade ning tarbijakaitseameti pahameele, kuna ettevõttel puudus piisav tagatisraha.

Cherry juhtis täna pressile saadetud teates tähelepanu, et ettevõtte partneriks olev saksa reisifirma Wow-Travel GmbH on koduturul tegutsenud juba aastast 2002 ning teenindab aastas umbes 100 000 reisijat.
Cherrys pakutule analoogseid reise on nad müünud edukalt ka Soomes, Taanis, Belgias ja Norras.
Lisaks Cherry tagatistele kehtivad ostjatele ka Wow-Traveli tagatised, mille tõendamiseks väljastatakse reisijatele sertifikaat, mille alusel hüvitab kindlustusfirma vajadusel tekkinud kahjud.

„Teema kokkuvõtteks võiks öelda, et meie huvi pole kohalike reisibüroodega vägikaigast vedada. Vastupidi – juhtum on tõestanud, et Cherry on olnud ja võib olla ka tulevikus väga tõhus müügikanal kodumaistele reisibüroodele. Samuti ei maksaks karta konkurentsi teiste Euroopa Liidu riikide ettevõtete poolt. Printsiibis võib ju eesti reisibüroo minna samuti oma pakette Saksamaale müüma,“ sõnas Tomp.

Konkureeriva kupongifirma ZiZu.ee tegevjuhi Mihhail Solovjovi sõnul võis selline ebameeldiv olukord juhtuda ainult seetõttu, et seadusi lubatakse tõlgendada erinevalt.

"Ühelt poolt peab reisipakettide müügiks olema piisav rahaline tagatis, teiselt poolt on seadusega ettenähtud ainult tagatise minimaalne piirmäär," sõnas Solovjov pressile saadetud teates.

"Samas ei anna pakettreise müüva firma äkiline käibekasv tarbijakaitseametile võimalust operatiivselt ja efektiivselt reageerida seaduse rikkumisele ja kaitsta tarbijaid suure riski eest."