Eesti Raudtee infrastruktuuridirektori Kaido Simmermanni väitel oli raudtee erastamist nõustav firma GIBB Eesti Raudtee tuntud partner, kes on teinud mitmeid kapitaalremondiprojekte.

Simmermann ütles, et GIBB sattus Eestisse seoses Eesti Raudtee väljakuulutatud rahvusvahelise hankekonkursiga, mille ta võitis.

“Ta on siin umbes kaks aastat projekteerinud ning tunneb mingil määral siinset olukorda,” ütles Simmermann.

Ametlikult on GIBBi tegevusala tehnilised ekspertiisid.

Majandusminister Mihkel Pärnoja põhjendas kolmapäeval, miks valiti Eestis kapitaalremondiprojektide poolest tuntud GIBB raudtee erastamisnõustajaks ja lükati soodsam pakkuja kõrvale.

Minister väitis, et nõustaja pidi olema rahvusvahelise kogemusega, sest nii seisab riigivara erastamisprogrammis.

Mitmed ametnikud on kinnitanud, et konsultatsioonifirmat GIBB on Eesti erastamisagentuuris, majandusministeeriumis jm võetud kui EBRD usaldusalust ja seetõttu on püütud talle igati meele järele olla.

EBRD on omakorda GIBBile toetunud põhjusel, et tegemist on Eesti oludega kursis oleva firmaga.

Raudteeasja tundvad inimese kinnitasid, et rahvusvahelistel seminaridel nähakse EBRDd ja GIBBi ikka õlg õla kõrval.

1999. aastal, mil otsiti raudtee erastamise nõustajat ning valiti selleks GIBB, oli Eesti Raudteele EBRD soosing oluline, sest päevakorras oli 320 miljoni kroonise laenu võtmine EBRD-lt.

Eesti Raudtee otsustas jaanuaris 2001 laenust loobuda, sest sellel oli liiga kõrge protsent ning mõnelt Eesti pangalt oleks laenu saanud soodsamalt. Selleks ajaks oli nõustamisleping GIBBiga juba alla kirjutatud.

EBRD lükkas kolmapäeval ümber väited, et tema on soovitanud erastamisagentuurile GIBBi Eesti Raudtee erastamisnõustajaks.