Selle suve kõige popimaks telefoniks osutus Sony Ericsson Xperia arc S, teisele kohale platseerus Samsung Galaxy SII, kolmandale LG Optimus L3 ja neljandale Samsung Galaxy Gio, teatas Elisa.

„Telefon ei ole inimestele enam vaid kõnede tegemise ja SMS-ide saatmise seade, vaid sellega soovitakse teha palju rohkemat,“ ütles Elisa tootejuht Mailiis Ploomann.

Nutitelefon on muutunud paljudele meie klientidele igapäevatoimetustes pea asendamatuks. Sellega loetakse e-kirjasid ja sotsiaalmeedia postitusi, tehakse pilte ja laetakse neid erinevatesse keskkondadesse. Samuti vaadatakse nutitelefonist videosid, filme, mängitakse mänge ja edastatakse faile.“

Elisa kauplustes müüdud mobiiltelefonide keskmine müügihind näitab kasvutrendi. Üheltpoolt soetavad kliendid nutitelefone, mis on väga soodsa hinnaga – makstes umbes 100 eurot.

Need on reeglina kliendid, kes alles teevad androidi maailmaga tutvust. Teisalt ostetakse aga kordades kõrgema, kuid väga heade tehniliste näitajatega nutitelefone, mis maksavas 300 kuni 400 eurot.

See näitab, et paljud kliendid tahavad väga head kasutuskogemust. Selle hinnaklassi nutifon pakub suuremat funktsionaalsust, kiiremat protsessorit ning suuremat ja kirkamat ekraani.

Brändidest eelistasid tarbijad suvekuudel enim Samsungit ja Sony Xperiat. Näiteks nutitelefonide esikümnes olid nende turuosad vastavalt 39% ja 35%.

Lisaks jõudsid brändidest esikümnesse veel LG 20% ja Huawei 6%-ga. Viimane bränd on selle suve üllataja, sest väga vähe aega Eesti turul olnud ja siinmail tundmatu bränd on näidanud väga häid müüginumbreid.

Nii nutitelefonide TOP 10-es kui ka kõikides müüginumbrites troonivad android operatsioonisüsteemiga telefonid. Esikümnesse mahtus vaid üks Samsungi Bada operatsioonisüsteemiga nutitelefon.