Alkohoolsed joogid on kõrge kalori- ja karbohüdraatide sisaldusega tooted, milles kasutatakse ka allergiaid põhjustavaid aineid.

Brüsselis peakorterit omav Eurocare väljendab seisukohta, et tarbijatena on meil õigus teha informeeritud valikuid, kuid nüüd vastu võetud reeglistik tähendab, et me saame teada küll seda, mis on poest ostetud õunamahlas, kuid mitte alkohoolses joogis, teatas karskusliit.

“Me oleme pettunud ja mures selle pärast, et alkoholile on tehtud erand sellise informatsiooni mitteavaldamiseks tarbijatele,” ütles Eurocare´i peasekretär Mariann Skar. “Alkohoolsetel jookidel energia- ja toitainete väljatoomisega võimaldataks tarbijatel teha informeeritud valik oma dieedi ja tervise suhtes. See on taaskordne kibe meeldetuletus mõjuvõimsa tööstuse lobitöö mõjust poliitikutele ja nende tahtmatusest seada inimeste huvid esiplaanile. See kõik paneb mõtlema, mis meie jookides siis on, et tööstus ei julge seda avaldada.“

Euroopa Parlamendi otsus ei ignoreeri alkoholi küsimuses ainult rahva tervist, vaid ei ole vastavuses ka Euroopa Liidu varasemate deklaratsioonidega. 2006. aasta oktoobris vastu võetud EL-i Alkoholistrateegia ütleb muuseas, et „kodanikel on õigus saada asjakohast teavet alkoholi kuritarvitamise mõju kohta tervisele, eriti sellega seotud ohtude kohta, ning saada üksikasjalikumat teavet teatavate tarbijarühmade tervist kahjustada võivate lisaainete kohta“.

„Alkoholitootjatele sellise erandi tegemine on üsna arusaamatu otsus,“ ütles ka Eesti Karskusliidu esimees ja Eurocare´i asepresident Lauri Beekmann. „Kui me vaatame alkoholi laiemalt, on selge, et need pakendid peaksid olema tegelikult erinevate hoiatuste ja informatsiooniga varustatud. Paar kuud tagasi tõdes Austraalia Vähiliidu peasekretär professor Ian Olver, et alkohol on selgelt üks kõige laiemas kasutamises olev kantserogeenne toode. Möödunud nädalal avaldati uus Cambridge Ülikoolis läbi viidud uurimus, mille kohaselt on alkohol mutageen ehk inimese DNA-d muutev tegur ja sel põhjusel on see eriliselt ohtlik raseduse aegsel tarvitamisel veel sündimata lastele. Kõik see informatsioon on ühele tavalisele õlle- või veinipudeli ostjale teadmata ja eriti selles kontekstis on raske mõista, kuidas seadusetegijad jätkavad erandite loomist alkoholitootjatele,“ ütles Beekmann.