„Sageli juhtub, et lennuettevõtjad ei suuda tagada reisijate õigusi lennureisist mahajätmise, lendude tühistamise või pikaajalise hilinemise ja pagasi käitlemise häirete korral. Kõnealuste määruste eesmärk on tagada, et lennuettevõtjad lennureisijaid reisikatkestuste korral igakülgselt kaitseksid ja et nad reisijat õigeaegselt informeeriksid,“ ütles EL asjade komisjoni esimees Arto Aas Riigikogu pressitalituse poolt meediale saadetud teates.

„Tehtavad muudatused lennureisija õiguste osas näevad näiteks ette hüvitise saamise lennu pikaajalise hilinemise korral, õiguse muuta lennuteekonda ja õigus hoolitsusele jätkulennust mahajäämise korral, kui eelmine lend hilineb,“ selgitas Aas.

Ka sätestab Aasa sõnul uus määrus, et edasi-tagasi pileti ostnud reisijat ei või jätta maha tagasi reisi alguspunkti suunduvalt lennult põhjendusega, et ta ei kasutanud väljalennuks ostetud piletit.

"Samuti, kui lennuettevõtja teatab lennuplaani muutmisest vähem kui kaks nädalat enne algselt kavandatud väljumisaega, peavad lennuettevõtjad pakkuma reisijatele abi, näiteks sööki, suupisteid, helistamisvõimalust ja hotellimajutust ning pakkuma teekonna muutmise ja tagasimakse võimalust ning maksma sõltuvalt lennu pikkusest kuni 600 euro suuruse kindlasummalise hüvitise ühe reisija kohta ja teavitama reisijaid ennetavalt nende õigustest,“ ütles Aas.

Aasa sõnul toetab Eesti Euroopa Komisjoni eesmärki tugevdada tarbijatepositsiooni ja peab oluliseks, et tarbijatele oleks kättesaadav teave lennureisijate õiguste ja kaebuste esitamise võimaluste kohta ning et teave võimalikest muutustest reisiplaanides oleks edastatud juba varakult, et tarbija saaks teha vastavalt sellele otsused.

Ka toetab Eesti ettepanekuid, millega võetakse arvesse ettevõtjate kohustustest tekkivat finantskoormust lennutranspordisektorile ja tagatakse lennuettevõtjate tegutsemine ühtlustatud tingimustel liberaliseeritud turul.

Eelnõu sisaldab Aasa sõnul meetmeid, mille eesmärk on arvestada üksikasjalikumalt lennuettevõtjate finantssuutlikkusega, et vähendada nende jaoks muudetavate määruse kõige kulukamaid aspekte.

„Nii näiteks tekib lennureisijal õigus hüvitise saamiseks Euroopa Liidu piires toimuva lennureisi hilinemisel alles pärast viie tunni möödumist.

Kolmandatesse riikidesse suunduvate või sealt saabuvate lennureiside puhul hakkab hüvitise saamiseks nõutava ajavahemiku pikkus sõltuma asjaomase lennureisi pikkusest.

Kui lend hilineb või tühistatakse erakorraliste asjaolude tõttu, võib lennuettevõtja piirata reisija majutusõigust kolmele ööle,“ selgitas Aas.