Tarbijaõiguste uute reeglite eesmärgiks on anda tarbijaile enam kindlustunnet ja seeläbi arendada piiriülest kaubandust Euroopa Liidus. Praegu kehtivad reeglid pärinevad digitaalrevolutsiooni eelsest ajast ja on ilmselget sisult aegunud. Uued reeglid panevad paika ühtlustatud tingimused, mille alusel saab tarbija ostu tühistada ning millised on tarnetingimused. Saadikute jaoks on olulisemad küsimused just ostutingimuste täpsus ja üheselt mõistetavus.

Uute eeskirjade alusel:

* Peab tarbijate jaoks olema selge, kellelt nad kaupa ostavad, mida nad täpselt ostavad ja kui palju tellimine maksab. Kauba päritolu ning aadress peavad alati olema selgelt ära näidatud;

* Peidetud kulusid ei tohi enam olla : näiteks ei tohiks tellimusdokumentides olla eelmärgistatud "kastikesi";

* Mistahes toode, mis on kaugmüügi teel ostetud, tuleb ostjale kohale toimetada hiljemalt 30 päeva jooksul alates lepingu sõlmimise päevast, vastasel juhul on tarbijal õigus ostust loobuda. Samuti vastutab müüja kauba kahjustamise või kaotsimineku eest transportimisel.

* Antakse tarbijaile 14-päevane järelemõtlemisaeg, mille jooksul võib ostu tühistada (raha makstakse tagasi 30 päeva jooksul).

Kui müüja ei teavita tarbijat loobumisõigusest, siis pikeneb ostust taganemise õigus 1 aastani.

· Digitaalsete toodete puhul loobumisõigus ei kohaldu.

· Samuti ei ole müüjail õigust küsida klientidelt krediitkaardiga tasumise eest lisatasu.

Järgmised sammud:

Pärast seda kui tarbijaõiguste direktiivi on ilmunud Euroopa Liidu Teatajas, eeldatavasti oktoobris 2011, on liikmesriikidel aega kaks aastat, et seadust rakendada.