EMT avalike suhete juht Kaja Pino räägib, et nelja aastaga on jõulukampaania ajal, mil kogutakse raha nii lastele kui ka loomadele, jäänud summad samaks. Need kõiguvad 1,3 ja 1,6 miljoni krooni vahel. “Kui seekord koguneb rohkem, on loomulikult tore. Samas tuleb ka teisi heategevuskampaaniaid igal aastal juurde,” tunnistab Pino konkurentsi heategevuse vallas.

Tartu Ülikooli Kliinikumi lastefondi sihtasutus kogus eelmisel aastal 3,2 miljonit krooni kahe reanimobiili ostmiseks. Sihtasutuse juhi Merike Kaunissaare sõnul loodetakse tänavu rohkem, kuid kogemus näitab, et annetussummad on jäänud samaks. “Ühelt poolt on inimestel raha rohkem, teisalt aga on ka kulud suuremad,” arutleb seekord ihtüoosi ehk kalasoomustõbe põdevate laste ravikulude katteks raha koguv naine.

Eestimaa Looduse Fondi juhatuse liikme Priit Tamme sõnul sõltub paljugi kampaaniast. Näiteks kui rannikul on naftareostus, tunnevad inimesed end sellest puudutatuna. Kui aga tehakse kampaania, teavitamaks muidu Läänemere halvast seisust, siis raha nii palju ei laeku. “Lendoravate kampaania käigus tuli ka päris palju toetusi. Nad on muidu ju ka armsad loomad vaadata,” avaldab Tamm annetajate eelistusi.

Veidi positiivsem on aga SEB Ühispanga heategevusfondi juht Triin Lumi, kes loodab eelmiste kampaaniatega võrreldes suuremat annetustulu. “Usun ja loodan, et täna (4. detsembril — toim.) algava kampaania raames kogume taas varasemast pisut suurema summa,” räägib Lumi. “Meie lootus põhineb kogemusel — oleme korraldanud kolm heategevuslikku kampaaniat ning iga kord on see summa pisut tõusnud.”.