Ettevõtte teatel kasvas eelmise aasta hoidistamise perioodil vastavate maitseainete müük Eestis aastaga 75 protsenti ning käesoleva aasta seitsme kuu müügikogused on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kasvanud veel 12 protsenti.

Eelistatuimateks hoidisteks on traditsioonilised kurgid, kõrvitsad, seened ning moosid, kuid jõudsalt eksperimenteeritakse ka ebatraditsiooniliste hoidistega.

Kõige populaarsemad on marinaadisegud kurgile, kõrvitsale ja seentele, loorberileht ning terapipar.

Suurimat kasvu on eelmisel ja sel aastal näidanud maitseained ja vürtsid, nagu näiteks kaneelikoor, must pipar, vürts, sinepiseemned ja nelk.

"Tänapäeval, kus poodides on suur valik kõikvõimalikke hoidised, on positiivne, et üha enam ollakse huvitatud katsetama oma kätega tehtud erinevaid kompotte, moose ja chutney’sid (tugevasti maitsestatud marmelaadi meenutav moos - toim)," ütles Santa Maria menüüinsener Angelica Udeküll.

Ta lisas, et viimaste aastatega on Eestis hoidistajate hulk suurenenud ning hoidiste tegemine on muutunud populaarseks ka noorte seas.

"Enamasti tehakse traditsioonilisi hoidiseid, kuid päris palju on hakatud eksperimenteerima erinevate uute ideedega, mis on omanäolised ning väga sobilikud ka kingitusteks," sõnas Udeküll.

Ta tõi näiteks soolakaid moose, mida tehakse nii juurviljadest kui ka puuviljadest ning kasutatakse lisandina soolastes toitudes.

Hoidistamiseks on erinevaid viise – kuivatamine, suitsutamine, külmutamine, kääritamine, marineerimine, hapendamine, säilitamine soolaga, säilitamine suhkruga, säilitamine kuumutamisega.

Täna on hoidistamisel kasutatavaimad maitseained loorberileht, must terapipar, nelk, vürts, sinepiseemned, kurgi-, kõrvitsa- ja seene valmis marinaadisegud.