Enamikus ostukohtades pannakse jõulukaubad välja ja hakatakse klientidele jõulumuusikat mängima novembri alguses. Tavaliselt tähendavad jõulud kaupmehele käibe kasvu ca 30 protsenti võrreldes nn tavalise kuuga. Tõsi, tunnistatakse, et ostuhoogu pidurdavad järjest lisanduvad ostukohad ning eraisikute erakordselt suur laenukoormus, mis septembri lõpu seisuga oli Eesti Panga andmeil 17,1 miljardit krooni.

Stockmann avab jõulupoe novembri alguses, kuid kogu kaubamajas läheb jõulumöll lahti 20. novembril. Eesti Stockmanni juht Maisa Romanainen ootab jõuludelt kui kaupmehe jaoks aasta tähtsaimalt ajalt müügi kasvu ka sel aastal. “Me ei usu, et tänavune jõulumüük jääb alla eelmise aasta tasemele,” ütleb Romanainen. Konkreetseid numbreid, kui suurt käibe kasvu Stockmann jõuludelt loodab, ta öelda ei saa.

Romanainen möönab, et ostuvõimele mõjuvad nii eluasemelaenud kui ka elukalliduse tõus. “Konkurents Tallinnas on eriti kibe, kuid aasta on meile näidanud, et selleski konkurentsis on võimalik ellu jääda heade toodete ja tasemel klienditeeninduse abil,” lisab ta.

Tallinna Kaubamaja paneb jõulukauba lettidele välja novembri lõpus ning detsembri alguses saab kaubamaja ühtse jõulukujunduse. “Kaupmehed soovivad klienti aina varem poodi meelitada, aktiivsem müügiperiood langeb ikka alles jõulunädalasse, mil nädala jooksul sooritatakse ligi kolmandik kogu detsembri ostudest,” räägib Tallinna Kaubamaja direktor Kati Kusmin.