Hiljutisel kaubanduskonverentsil jõudis avalikkuse ette sõnum sellest, et kaupmehel pole praegu põhiülesandeks turuosa juurdevõitmine, vaid olemasoleva positsiooni kindlustamine eeskätt Lääne-Euroopast pärit uute turule sisenejate kaitseks. Lähiajal tõenäoliselt toimuv sellesisuline kohtumine kinnitab uue ajajärgu saabumist siinses kaubanduses — ühine tulevikustrateegia oleks haruldaseks otsuseks. Samuti kinnitab see üha enam mitte ainult Eesti või Baltimaade, vaid kogu Skandinaavia kaubanduse väiksust globaalse turu taustal.

Mõnede siinsete ettevõtete poole — teiste hulgas Kesko ja Selver — tulevikuvõimaluste arutamiseks pöördunud ASi Profindex tegevjuhi Margit Raidi sõnul on idee suuresti ajendatud sellest, et konkurentsis suurte väliskontsernidega jäävad siinsed kaupmehed kaotajaks.

Raid ütles, et suurtel kaubanduskontsernidel on oma kokkulepped Unileveri-, Krafti- või Procter & Gambleri-laadsete suurtarnijatega peakorterite tasemel ning kui suured jaeketid, nagu Wal-Mart, Tesco või Lidl tuleksid siia, saaks nad juba oma koguse tõttu teistel tingimustel tooteid kätte.

Kesko Eesti juhatuse esimehe Maldar Mäesalu sõnul jagab ta Margit Raidi mõtet jaekaubanduse ümarlaua kokkukutsumisest: “Oleks mõttekas jaekaubanduse liidrid kokku saada, rääkida olukorrast ja sellest, mida tuleks teha.” Mäesalu lisas, et selline kokkusaamine ei tähendaks mingeid konkurentsialaseid kokkuleppeid ja ühisrinde loomist uute tulijate vastu, vaid tuleb läbi arutada teema, kuidas siia turule ära mahtuda. “Eesmärk oleks see, et meeletu sagimine ei tapaks üksteist,” tõdes Mäesalu.