Peaaegu kolm neljandikku otsustas progressiivse fondi kasuks ja 15 protsenti valis agressiivse pensionifondi, kirjutab aripaev.ee.

„Ma usun, et see trend jätkub. Inimesed muutuvad teadlikumaks, samuti kasvavad summad, mis neil II sambas on, mis omakorda muudab tähtsamaks seda, et kelle juhtimise alla see raha anda ning milline strateegia valida," sõnas LHV Varahalduse juht Mihkel Oja.

Nordea Pensions juhatuse esimees Angelika Tagel sõnas, et märkimisväärne osa pensionifondide vahetajast on just nooremad kliendid, kellel on pensionieani rohkem aega. „Selliste klientide jaoks reeglina ongi suurema aktsiaosakaaluga fondid sobivam investeerimisstrateegia,“ sõnas Tagel.
Kõige rohkem haaras uusi kliente agressiivset reklaamikampaaniat teinud LHV. Oja oli veendunud, et LHV edu võtmeks olid nende kõrged tootlused. „Kui see sama põhjust ümber pöörata, siis saab ilmselt seletuse, miks suurimad pensionifondid kliente kaotasid," rääkis Oja.

Kuigi Swedbanki möödunud aasta uustulnukas, agressiivne pensionifond, kujunes turul popimaks, võib Swedbanki siiski pidada suurimaks kliendikaotajaks. „Pensionifondide turul on konkurents tihedamaks muutunud, mis on toonud kaasa varasemast agressiivsema fondide müügi,“ rääkis Swedbank Investeerimisfondid AS juhatuse esimees Agnes Makk.

Samas ütles Makk, et Swedbank jätkuvalt ja ülekaalukalt suurim pensionivarade valitseja ning seega on loogiline, et kõige suuremad kogujate liikumised on turuliidril.

Makk lisas, et teiste agressiivne turundus on neile isegi kasu toonud. „Me ei ole oma pakkumist klientidele peale surunud, kuid turuosaliste agressiivne müügi käitumine on toonud kaasa ka kasu, sest inimesi huvitab üha rohkem nende pensionifondi tootluse taga olev sisu,“ sõnas Makk.

Tagel kommenteeris Swedbanki klientide ülejooksmist ühe lausega: „Eks finantskriis ja selle tagajärjed pensionifondides on inimestel veel hästi meeles.“

Noore üllatusesineja Nordea sõtkus suurema jälje pensionifondi turule – Nordea II pensionisamba klientide arv kasvas üle 60 protsenti.

Nordea edu on Oja sõnul seotud tema noore eaga. "Nordea pensionifondid alustasid pakkumist alles kaks aastat tagasi ning nende kliendibaas on üsna väike. See tähendab, et väga palju kliente pole, kes sealt lahkuda saaks ning klientide koguarvu kasvatamine ei tohiks keeruline olla," lausus Oja.