Ebameeldiva kogemuse osaliseks sai hiljuti Kadi Herkül, kes tellis endale kaupa Kristen Kanniku ja Silver Saaremäeli loodud kodumaise müsli e-poest mysli.ee. 9. aprillil tellimuse vormistanud Herkül polnud müslit veel kätte saanud koguni mai alguses, kuigi oma kodulehel lubab müslifirma kauba kätte toimetada 7 tööpäeva jooksul, kirjutab
.

Nädala jooksul müsli temani ei jõudnud, niisamuti ka mitte kahe ega kolme nädalaga. Kliendile selgitas Kannik, et esiti oli neil probleem arve alla laadimise ja edastamisega, siis jäänud tellimus Tallinnas firma esindaja kätte toppama. Pärast 23. aprilli, mil kliendile lubati, et kaup jõuab temani järgmisel päeval, ei laekunud ei müslit ega ka rohkem firmapoolseid selgitusi.

Kui Saarte Hääl läinud nädalal müslifirma arendus- ja strateegiajuhilt Kristen Kannikult juhtunu kohta aru päris, laekus Kannikult mõne päeva möödudes emotsionaal-ne kiri, kus ähvardati ajalehte kohtuga juhul, kui sel teemal kirjutada kavatsetakse.

Naerunägudega ilmestatud kirjas selgitas Kristen Kannik, et igal sellisel ettevõttel nagu müslimüügiga tegeleval Bud-get OÜ-l peaks tegelikult olema terve rida töötajaid, kes tegeleks klientidega suhtlemise, tellimuste, kodulehe uuendamise, turunduse, tootearenduse ja mille kõigega veel. Seni on kogu selle töö pidanud ära tegema tema ise. Kannik tõdes, et müslifirma ei ole tema jaoks elu ja surma küsimus ning lisaks Budget OÜ-le on tema nimele registreeritud üle nelja ettevõtte. Lisaks on paar firmat veel arengujärgus, mistõttu on tal palju tööd.

Meedia poole pöördumist pidas Kannik kliendist ebaausaks, kuna tellimusest polnud möödas 30 päevagi. E-poe kodulehel rippus aga veel eilegi üleval info, et kaup toimetatakse kliendini 7 tööpäeva, mitte 30 jooksul. Samas rõhutas Kannik, et pikem kauba ooteaeg tekkinud seetõttu, kuna klient polevat soovinud pakki otse koju saada, vaid ainult SmartPosti kaudu.

“Ma kujutan ette, et tema ei oleks väga õnnelik, kui ma panen e-poe kinni ja suure sildi üles “Kuna antud klient — eesnimi, perekonnanimi — arvas, et me ei saa teenuse osutamisega hakkama, siis sulgeme e-poe ja teised kliendid ei saa ka tooteid tellida,” kirjutas Kannik. Ta nentis, et tal oli plaan pakk kliendile ikkagi välja saata ja samuti tagastada ka raha, kuid klient suutnud tal “igasuguse ettevõtlikkuse isu ära rikkuda”.

Samal ajal kliendile saadetud kirjas teatas Kristen Kannik, et edastab tallegi vastused, mis ta ajalehele saatis. Muu hulgas kirjutas ta kliendile, et kui ta kunagi hiljem ettevõtte kinni paneb, võiks teha artikli: “Pahameelse kliendi tõttu kadus ettevõtjal ettevõtluse isu ära”.

Andmekaitseinspektsiooni andmeil pole ettevõttel voli kliendi andmeid internetti riputada, kuna isikuandmete kaitse seadus keelab taolist infot ilma seadusliku aluseta avaldada.
“Kui avaldajal puudub inimese nõusolek andmete internetti riputamiseks, siis on sellise teavituse avaldamine ebaseaduslik,” kinnitas andmekaitseinspektsiooni nõunik Stiina Liivrand.

Selle nädala algul ütles nörritatud klient Saarte Häälele, et viimaks laekus tellimuseks kulutatud raha tema arvele tagasi koos märkega “10% rahahoidmise kompensatsiooniks”. “Laupäevastes kirjades pakkus härra Kannik mulle, et maksab raha tagasi ja saadab müsli ka, aga ausalt öeldes oli tunne nii kehv, et ei tahtnud enam müslit,” tunnistas Kadi Herkül.