Kohvik Moon: me peaks olema uhked meie toidukohtade üle

 (9)
Kohvik Moon: me peaks olema uhked meie toidukohtade üle
Foto: Ester Vaitmaa

Kohvik MOON üks asutaja Jana Zaštšerinski ütles Delfi Majandusele, et üldiselt on meie restoraniturg arenenud väga õiges suunas ning me peaksime olema uhked nende toidukohtade üle, mis on Eestisse viimastel aastatel tekkinud.

Järgneb intervjuu kohvik Moon ühe asutaja Jana Zaštšerinskiga:

Kui keeruline on Tallinna tihedas konkurentsis peale väga lühikest tegutsemisaega nii kõrgele kohale jõuda? Mis on edu saladus?

Oleme täiesti nõus, et konkurents Tallinnas viimasel paaril aastal on väga tõusnud just heade ja väärt söögikohtade hulgas. Ja tegelikult see on ju ainult positiivne kui mõelda kliendi seisukohast, et sul on piisavalt suur valik asutusi kuhu lõunal-õhtul einestama minna.

Me ei tea, kas meie teame, mis on edu saladus, aga Moon on meile väga südamelähedane ning nagu iga hea asi ikka nõuab ka Moon lihtsalt suurt pühendumust ning loomulikult hoolivust oma klientidest ja kaastöötajatest.

Usume, et lihtsuses on suur võti ning eks iga asi millesse ennast 100 protsenti pühendad õnnestub kindlasti.

Panen tähele, et üha rohkem hakkavad meie tippköökide hulka kuuluma ka bistrood ja kohvikud. Mis selle taga võiks olla? Või kust jookseb üldse restorani, kohviku ja bistroo piir meil?

Pigem on asi selles, et senini kuulusid erinevad Tallinna toitlustuskohad ikkagi enam-jaolt erinevatele ärimeestele, aga nüüd on Tallinnas/Eestis jõudnud kätte aeg, kui meie noored andekad peakokad on suureks kasvanud ning tahavad olla iseenda peremehed ning avada oma enda söögikohti.

Seotud lood:

Miks bistroo või kohvik või muu lihtsam söögiasutus – üks põhjus on kindlasti finantsiline aga teine põhjus on kindlasti see, et praegu on lihtne, puhas, ehe ja arusaadav toit populaarne inimeste seas.

Piir restorani ja kohviku vahel on Mooni puhul kindlasti väga hägune – pigem on konks selles, et mida klient ootab kui koha nimi on restoran või kui koha nimi on kohvik/bistroo.

Kuidas on paari viimase aasta jooksul üldse Eesti ja Tallinna toitlustusturg muutunud?

Meie meelest on asi väga heas ja meeldivas suunas muutunud just tarbijate poolelt – nimelt tarbijad eelistavad puhast, mahe/öko, värskeid ja võimalikult eestimaiseid tooraineid. Tallinna turud on muutunud populaarseteks kohtadeks, mitte kohtadeks kus käivad ainult need kellel poe jaoks raha ei jätku. Et meie tuleme ikka ja jälle tagasi veendumuse juurde, et majanduslanguses on ka oma positiivsed mõjud – vähemalt toitlustuses on seda väga näha, tunda ja loomulikult maitsta.

Ka kulinaarses valdkonnas on sarnaseid muutusi märgata, et eelistatakse eestimaiseid tooraineid, mahedaid kui võimalik ja toidu valmistamises püütakse ikkagi lihtsuse ja maitse puhtuse poole.

Mis võiks meile veel juurde tekkida, mis nišist või köögist on puudus?

Sellele ei oska vastata, sest nagu näha toitlustuse trendid ja maailm on nii kiiresti muutuv, et kes teab, mis järgmiseks tuleb. Aga antud aja hetkel meie arvates võib Tallinn ja ka Eesti olla väga uhke meil tegutsevate erinevate söögikohtade üle, sest tase on väga tõusnud ning nagu öeldakse latt on väga kenasti kõrgele tõstetud! Ning valik on tõesti suur.

Kuidas MOONil üldse läheb, mida toob tulevik?

Peab ütlema, et meil läheb väga kenasti. Nii meie külalised kui ka meie oleme rahul tehtuga ja antud ajahetkega - meie oleme ühe oma suurima unistuse sellisel moel täitnud. Tulevikuks meil suuri plaane veel ei ole, aga mõtteid on. Laseme asjadel olla ja loomulikult asjadel enda juurde tulla.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare