Teenust pakkuva ettevõtte Ad.Ly tegevjuhi Arnie Gullov-Singhi sõnul on äri praeguseks väärt 50 miljonit dollarit.

Alates alustamisest septembris 2009 on kuulsused teinud üle 20 000 sellise reklaampostituse, kirjutab GQ. Ad.Ly laieneb ka Twitterist välja - reklaamides tooteid kuulsuste fännilehekülgedel või Facebookis.

Praeguseks on Ad.Ly kokku kogunud üle tuhande kuulsuse - näiteks on seal Snoop Dogg, Enrique Iglesias, Serena Williams, ent ka väljaanded nagu Time ja Newsweek. Iga kampaania jaoks üritab ettevõte leida sobivaimad inimesed.

"Kuulsustel on suur mõjuvõim, olgu nad siis teleris või Twitteris," selgitas Gullov-Singh väljaandele Business Week.

Toyota Sienna reklaam, mida reklaamis Twitteris ka Snoop Dogg, sai esimese nädalaga üle 2,8 miljoni vaatamise YouTubes.

Viimane liituja oli näitleja Charlie Sheen, kes peaks säärase reklaamiga teenima miljon dollarit aastas, lüües seega Kim Kardashiani, kes seni teenis Facebooki ja Twitteri reklaamidega enim. Kardashian teenib säutsu pealt 10 000 dollarit ning hind on kerkimas.

Reklaamiagentuuri Initiative asepresident Dave Rosner on Ad.Ly kaudu reklaaminud filmi ning Kia autot.

"Nad annavad meile lihtsustatud võimaluse kuulsusi palgata," ütles Rosner väljaandele Business Week. Ta ei ole päriselt veendunud, et kampaaniad on tõhusad, kuid arvab, et eksperiment on paljulubav. "Me oleme ikka siin," ütles ta.

Kuulsustel on võimalik teatud toote reklaamimisest keelduda või muuta Ad.Ly tekstikirjutajate poolt loodud säutsu endale sobivamaks.

Reklaamijaid on aga 150 - näiteks Toyota, Sony ja Nestlé.

Üks ettevõte kasutab korraga 10-20 kuulsust. Mis oleks juhtunud, kui Nike oleks kasutanud ainult Tiger Woodsi?

Kuulsused sobivad pigem reklaamima meelelahutust, moodi, jaekaubandust, autosid ja reisimist.

Nad aga ei sobi reklaamima ravimeid, finantsteenuseid, kindlustusi ja laene.

Ka Twitter loob Ad.Ly-ga konkureerivat teenust, kuid tema otsesem konkurent on neli aastat tagasi loodud Izea. Viimasel on enam kui sajast tuhandest inimesest loodud võrgustik, mis teenib iga reklaamisäutsu pealt raha, kusjuures summa jääb kümne sendi ja 2500 dollari vahele.