Kaasaegne kaabellevivõrk võimaldab lõpptarbijale pakkuda oluliselt rohkem ja kvaliteetsemaid sideteenuseid kui tavaline telefonivõrk. Sellest tulenevalt loob kaabellevivõrk kõik tehnilised eeldused reaalse konkurentsi tekkimiseks telekommunikatsiooni fikseeritud võrkude osas. Absoluutne liberaalsus, kus iga mees võib joosta, kaablirull seljas, ja n-ö võrku luua, ei taga sides tegelikult toimivat konkurentsi. Olukorras, kus paralleelsed võrgud on siiski rajatud, eksisteerivad teatavad kulud, mis klientide hulgast otseselt ei sõltu (võrkude haldus- ja hoolduskulud). Tagamaks omanikele tulu tehtud investeeringutelt, peavad kliendid kinni maksma ka need paralleelselt tehtavad kulud.

Klientide seisukohalt on vajalik neid kulusid piirata. Selle ülesande täitmine võib ühtäkki oluliselt toetada ka konkurentsi teket. Selleks tuleb vaadelda võrke eraldi koos nende erinevate (loomise ja käigushoidmise) kuludega. Teenuseid tuleb vaadelda koos nende osutamisega kaasnevate kuludega, s.o kuludega, mis otseselt sõltuvad klientide hulgast ja iga kliendi või klientide rühma tarbimisharjumustest. Et investeering võrku oleks mõistlikkuse piires tasuv ja seejuures tarbijale vastuvõetava hinnaga, on vaja tagada majanduslikult põhjendatud tarbijate hulk.