Kaasaegne kaabellevivõrk võimaldab lõpptarbijale pakkuda
oluliselt rohkem ja kvaliteetsemaid sideteenuseid kui tavaline
telefonivõrk. Sellest tulenevalt loob kaabellevivõrk kõik tehnilised
eeldused reaalse konkurentsi tekkimiseks telekommunikatsiooni
fikseeritud võrkude osas. Absoluutne liberaalsus, kus iga mees
võib joosta, kaablirull seljas, ja n-ö võrku luua, ei taga sides
tegelikult toimivat konkurentsi. Olukorras, kus paralleelsed
võrgud on siiski rajatud, eksisteerivad teatavad kulud, mis
klientide hulgast otseselt ei sõltu (võrkude haldus- ja
hoolduskulud). Tagamaks omanikele tulu tehtud investeeringutelt,
peavad kliendid kinni maksma ka need paralleelselt tehtavad
kulud.
Klientide seisukohalt on vajalik neid kulusid piirata. Selle
ülesande täitmine võib ühtäkki oluliselt toetada ka konkurentsi
teket. Selleks tuleb vaadelda võrke eraldi koos nende erinevate
(loomise ja käigushoidmise) kuludega. Teenuseid tuleb vaadelda
koos nende osutamisega kaasnevate kuludega, s.o kuludega, mis
otseselt sõltuvad klientide hulgast ja iga kliendi või klientide
rühma tarbimisharjumustest. Et investeering võrku oleks
mõistlikkuse piires tasuv ja seejuures tarbijale vastuvõetava
hinnaga, on vaja tagada majanduslikult põhjendatud tarbijate
hulk.