„Sellise juhtumi käsitlemine on kindlasti problemaatiline ehk signalisatsiooni mitterakendumine annab kindlustusandjale tõepoolest õiguse vabaneda kindlustuslepingu täitmise kohustusest,“ nentis RSA vanemkahjukäsitleja Marge Pulk.

IF Kindlustus on analoogse juhtumi puhul leebem: „Kui klient on signalisatsiooniseadme kasutamisel järginud heaperemehelikku hoolt ja seadme kasutusjuhendit ning seadme rikke või valvefirma eksimuse tõttu ei lähe seade mõne kahju puhul tööle, siis kindlustusselts hüvitab siiski tekkinud kahju, kuna seadme mittetöötamine ei tulnud kliendi tegevusest,“ kommenteeris If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss.

Pulk soovitas koduvalve klientidel uurida signalisatsiooni paigaldanud ja haldavalt turvafirmalt, kas ja kui tihti nad seadmeid hooldavad ja kontrollivad. Kui lepingus ei ole eraldi ette nähtud hooldust, tasuks vähemalt korra aastas tehnik koju kutsuda ja seadmed üle vaadata. Kõige mugavam on lisaks seadmete ostmisele sõlmida ka eraldi hooldusleping - sellisel juhul on omanik ise tõepoolest teinud kõik endast oleneva, et kahju ära hoida.