Esimesed orkaanis veekahjustusi saanud sõidukid on Eestisse jõudnud, kusjuures nende seas on teada vähemalt üks hübriidajamiga auto, teatab amet oma kodulehel.

Soolases vees uppunud auto turvavarustus ja elektrisüsteemid on saanud niiskuskahjustusi, mille põhjustatud vead ei pruugi avalduda koheselt, vaid ilmnevad hoopis pikema aja jooksul.

Olukorra teeb veel ohtlikuks asjaolu, et tulvavees kahjustatud sõidukitel on esinenud turvapatjade iseeneselikku avanemist. Täielikult uppunud auto taastamiseks tuleb välja vahetada kogu elektrisüsteem ja –osad.

Tuleb kontrollida VIN-koodi

Esiteks tuleb USAst imporditud sõidukit ostes kontrollida kindlasti selle tausta VIN-koodi järgi googeldades, mida tehes saab teada, kas sõiduk on müüdud oksjonil tavasõidukina, avariilisena või uppununa (vt lisatud näidet).

VIN-koodi tuleb kontrollida ja võrrelda nende samasust dokumentide, sõidukil kerel ning andmesildil olevate sümbolite järgi. Müügikuulutusele lisatud VIN-koodidesse tuleks suhtuda teatud ettevaatusega, kuna osad automüüjad näitavad müügiportaalides sarnase sõiduki ehk nn fantoomauto VIN-koodi, millel on puhas taust, lootuses, et ostja teist korda autol olevat VIN-koodi ei kontrolli.
Seega kontrollige enne auto ostmist veel kord sõiduki kerel olevat VIN-koodi.

Lisaks eelnevale omab tarbija seisukohalt tähtsust asjaolu, kes on sõiduki müüja. Kui müüja on juriidiline isik, kelle majandustegevuseks on sõidukite müük (nt autokauplus), tekib müüja ja ostja vahel nn tarbijaõigussuhe ning tarbijat kaitseb seadus tõhusamalt (nt on võimalus pöörduda kaebusega Tarbijakaitseametisse jne).

Juhul, kui ostu-müügi tehingu poolteks on kaks eraisikut, ei rakendu tarbija õigusi kaitsvad seadusesätted ja tekkinud vaidluse (nt sõiduki mittevastavus müügilepingu tingimustele) saab lahendada üksnes kohtus, mis on aga teatavasti aeganõudev ja kulukas protsess.