"Hetkel on esmatähtis inimesi hoiatada, et tegemist on petukõnedega. Helistajad ei ole Microsoftiga seotud ning Microsofti esindajad ei helista sellisel eesmärgil inimestele ei USAs ega Eestis," ütles Microsoft Eesti esindaja Karita Sall Ärilehele. Inimesed ei tohi tema sõnul mitte mingil juhul oma salasõnu ega paroole helistajatega mingil moel jagada.

Delfi kirjutas, et Eesti elanikke on asutud kimbutama libakõnedega väidetavalt Microsofti peakontorist USA-st. Helistajaks on head inglise keelt kõnelev ja end Microsofti esindajana tutvustav isik, kes teab inimese nime, kellele helistab.

Kõne vastuvõtnu saab teada, et tema arvuti Windowsi operatsioonisüsteem on nakatunud pahatahtliku viirusega, mis hävitab kõvakettal olevaid faile. Väidetavalt on Microsofti peakontor viiruse tuvastanud ning soovib selle eemaldamisel abiks olla. Selleks on aga vaja ligipääsu arvutile.

Edasise vestluse käigus püüab isik saada teada arvuti paroole ja muid isikuandmeid. Kui arvuti on lähedal, siis jagab ta täpseid instruktsioone, kuidas peab toimetama.

Mis teha aga siis, kui oled kogemata petukõne õnge läinud? Riigi infosüsteemide amet on kokku pannud järgnevad juhised:

- Kui oled arvutisse midagi taolise petukõne peale juba paigaldanud või helistajale oma paroolid öelnud, lülita arvuti välja.
- Seejärel muuda mõnes teises turvalises arvutis kiiresti kõik oma salasõnad, mida nakatunud arvuti kaudu oled sisestanud (e-post, netipank, suhtlusportaalid, veebilehtede haldus jne).
- Kui võimalik, hoia arvutit tõendusmaterjalina uurimise tarbeks väljalülitatuna.
- Kui sulle selline petis helistas, anna palun sellest kiiresti teada politseile.