Ent kui kinnisvaraturult hakkas tulema kõrbehaisu, asusid firmad lisaväärtuste pakkumises võistlema. Kõige kuulsam oli ilmselt meediaeksperiment, mille käigus Oru Kodu pakkus majaostjaile enda logo tasuta otsa ette tätoveerimist.

Enamik kinnisvaraarendajaid on jäänud siiski terve mõistuse piiridesse. Tavaliselt pakutakse korteriga kaasa asju, mida ostjagi küsida mõistaks: parkimiskohti, panipaiku ning köögimööblit. Neid kõiki on juba valmis korteri juurde mõnevõrra tülikas leida. Ostjaid mõjutab peale hinna ka võimalus pääseda sekeldamisest.

NCC Ehitus on uhke tänavu alustatud Pärnaõue elurajooni üle. “Ainukesena Eestis annab NCC Tähekodu oma uutele kodudele kolmeaastase garantii,” kirjutab ettevõte koduleheküljel. Tõepoolest, mida rohkem ja kiiremini maju püsti pannakse, seda sagedamini tunneb ostja valusat vajadust garantii järele.

“Jään huviga ootama, millal konkurendid sarnaste pakkumistega välja tulevad,” loodab NCC elamuehituse arendusdirektor Aare Udras. Pärnaõuel arvestatakse ruutmeetrihinda ka ülalnimetatud korterilisad: tasuta panipaik, parkimiskoht ja köögimööbel koos tehnikaga. “Tegemist on komponentidega, mis on juba praeguseks taganud Pärnaõuele müügiedu,” kinnitab Udras.

Ehkki eraldi võetult on selliseid boonuseid paljudel, pakub enamik firmasid vaid üht või kaht neist. ASi Koger & Partnerid Volta majas näiteks on panipaik ja parkimiskoht eraldi tasu eest.

Ka NCC ise pole vanemates projektides sama lahke: Kadrioru serval Vana-Kuulis antakse tasuta vaid panipaik, parkimismajja pääseb juba raha eest. Teisalt pakub Facio Ehitus Rocca al Mares Räga tänaval kortereid mitte üksnes koos parkimiskoha ja panipaigaga, vaid ka ühiskasutuses basseini, sauna ja jõusaaliga.

Põnevamad pakkumised on enamasti jäänud üksikjuhtudeks. Eelmisel aastal olid populaarsed autod: ühe Viimsi korteriga anti kaasa BMW, Oru Kodu kinkis paarismajaosa ostjale Citroëni ning Pindi Kinnisvara soovitas osta soodushinnaga Renault’.

Omal viisil kasutas korterimanuste lainet ära Koger & Partnerid, kes reklaamiagentuuri Adell Taevas toel lubas mullu igale korteriostjale küll Ülemiste vanakest, küll sensuaalset treipinki, ridaelamukorteriga koos tõotas aga geneetiliselt muundatud seemneid.

“Meie soovisime väikese naljaga meelde tuletada, et eelkõige on tähtis asi ise, mitte selle ümber kobrutav vaht. Eriti kui jutt käib nii tõsisest tehingust, nagu on kodu soetamine,” kommenteeris reklaami toona Adell Taeva projektijuht Martin Rääk.

Sama suhtumist väljendas Rime Kinnisvara elamispindade osakonna juhataja Monica Meldo: “Praeguses turuolukorras, kus paljud arendajad meelitavad uusi kliente mitmesuguste lisahüvede ja boonustega, otsustasime, et me ei hakka oma kliente igasuguste hüvedega peibutama. Anname neile seda, mida nad tegelikult soovivad — korteri soodsama hinnaga.”.