Miks on ühikuhinna avaldamine tarbijale kasulik

 (6)
Miks on ühikuhinna avaldamine tarbijale kasulik
Foto: Taavi Arus

Kuigi paljusid kaupu ostetakse eelkõige väljakujunenud eelistustest lähtuvalt, on sageli valiku tegemise aluseks ka kauba hind. Kuna sarnased tooted (leivad-saiad, kohv-tee, vorstid-juustud) on tootjate poolt pakendatud eri suurusega pakenditesse, aitab ühikuhind tarbijal hindu omavahel võrrelda ning kergendab seeläbi valiku tegemist.

Ostes näiteks leiba või saia, mis olenevalt tootjast võib kaaluda kas 350, 420, 500 või 700 grammi, annab hinnasildil avaldatud kilohind teavet toote n-ö tegelikust maksumusest.

Toidukaupadest ei nõuta ühikuhinna avaldamist potis müüdaval varajasel värskel köögiviljal või maitserohelisel, šokolaadikujukestel, üllatusmunadel, pulgakommidel, suuvärskendajatel ja nätsudel.

Ühikuhinna avaldamine muudab valiku tegemise tõepoolest lihtsamaks, sest sageli ei märka me ju kas või seda, et odavaks peetud pasteet, küpsised või jäätis on tegelikult omalaadsete hulgas hoopis kalleimad, sest toote kogus on teistest tunduvalt väiksem. Kui näiteks kõikidel müügil olevatel kohukestel on küllaltki sarnane müügihind, siis tegelikult on ühe tootja kohuke 38- või 43-grammises, teisel tootjal aga hoopis 55-grammises pakendis. Seega ei ole kauplejal tegelikkuses mõtet meelitada tarbijaid ostma “odavaima” müügihinnaga kaupa, kui see on tegelikult samalaadsetest ning võrdväärse kvaliteediga toodetest tunduvalt väiksemas pakendis.

Allikas: Tark valik

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare