Ostes näiteks leiba või saia, mis olenevalt tootjast võib kaaluda kas 350, 420, 500 või 700 grammi, annab hinnasildil avaldatud kilohind teavet toote n-ö tegelikust maksumusest.

Toidukaupadest ei nõuta ühikuhinna avaldamist potis müüdaval varajasel värskel köögiviljal või maitserohelisel, šokolaadikujukestel, üllatusmunadel, pulgakommidel, suuvärskendajatel ja nätsudel.

Ühikuhinna avaldamine muudab valiku tegemise tõepoolest lihtsamaks, sest sageli ei märka me ju kas või seda, et odavaks peetud pasteet, küpsised või jäätis on tegelikult omalaadsete hulgas hoopis kalleimad, sest toote kogus on teistest tunduvalt väiksem. Kui näiteks kõikidel müügil olevatel kohukestel on küllaltki sarnane müügihind, siis tegelikult on ühe tootja kohuke 38- või 43-grammises, teisel tootjal aga hoopis 55-grammises pakendis. Seega ei ole kauplejal tegelikkuses mõtet meelitada tarbijaid ostma “odavaima” müügihinnaga kaupa, kui see on tegelikult samalaadsetest ning võrdväärse kvaliteediga toodetest tunduvalt väiksemas pakendis.

Allikas: Tark valik