Maanteeameti peadirektori asetäitja Peeter Škepast märgib, et rida tänavu kevadel töösse minevaid objekte on üle tulnud eelmisest aastast. Tänavu on plaanis remontida 120,4 km erinevaid teelõike Tallinna–Pärnu ja Tallinna–Narva trassil ja lõik Võru–Põlva maanteel. Rõngu–Otepää–Kanepi kruusatee saab katte. Riigieelarvest remonditakse lõik Tallinna–Tartu mnt ja Tartu sissesõit Tiksojal. ISPA raha toel saab alguse Tallinna–Narva mnt Maardu–Valgejõe lõik. “Eesmärk on jõuda selle objektiga sügiseks töövõtulepinguni,” kinnitab Škepast.

Maanteeameti europrogrammide osakonna juhataja Urmas Konsap on vastupidiselt Euroopa Komisjoni seisukohale seda meelt, et sõlmitavad Eestimaa teede remondilepingud peaksid olema suhteliselt väikesed, kui Eesti tahab sisemaist konkurentsi arendada ning tööde hindasid alla saada. “Järgmine leping on suurusjärgus pool miljardit krooni, selle puhul ei saa rääkida hinnakonkurentsist,” nendib Konsap. Škepast möönab, et ÜFi otsustusprotsess on aeganõudev ja bürokraatlik. “Aga meie oleme valmis,” kinnitab ta.

Valmis on ka tee-ehitajad. Nii loodab üldehituse kõrval ka teedeehituses kanda kinnitav AS Skanska EMV saavutada 10protsendilise teetööde osakaalu oma 2004. aasta tegevuse kogumahust. Ettevõtte peadirektor Jaanus Otsa kinnitab, et Skanska EMV kavatseb osaleda kõikidel pakkumistel, suurem töö on Tallinna–Tartu maanteel Ussisoo lõigu lõpetamine niipea, kui ilm lubab.

“Kuna suures osas Euroopas on teed välja ehitatud, siis võivad Eesti turule üritada tulla firmad, mis on omal ajal teinud suuri investeeringuid tehnikasse ning nüüd otsivad sellele rakendust,” leiab Otsa.