Vanade tegijate sekka on sel aastal trüginud äsjailmunud Marie Claire, kohe-kohe on müügile jõudmas ajakiri Lilit.

Pika traditsiooni ja kindla lugejaskonnaga Eesti Naine on lugejate arvu poolest loovutanud koha nädalakirjale Naisteleht. Suurima reklaamimahu poolest hiilgavad Anne, Naisteleht ja Stiil.

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul lähenes ajakirjade reklaamikäive poole aastaga 100 miljonile kroonile, aasta lõpuks küündib see 200 miljoni kroonini.

“Seda on kaks ja pool korda vähem kui ajalehtedel,” ütleb Leito. “Reklaami jätkub neile, kes on mingis segmendis turuliidrid. Näiteks seltskonnaajakirjadest Kroonika, kodu- ja sisustusajakirjadest Kodu ja Aed. Hästi müüb reklaami Stiil. Olgugi väheste tellijate ja tiraažiga, on neil hea imago, mida müüa,” selgitab Leito.

Marie Claire’i reklaamist tuleb suur osa piiri tagant

Leito lisab, et reklaamimüügilt on naisteajakirjadest veel esireas Anne ja Cosmopolitan.

Kuidas läheb reklaamiturul Marie Claire’il ja Lilitil?

“Marie Claire’il läheb hästi, sest esikohal on ilu- ja elustiilitooted. Ajakirja reklaamiandjate kontorid on suures osas väljaspool Eestit. Näiteks esimese numbri reklaamimüügi käive oli 1,3 miljonit krooni,” räägib Leito

Siiski toonitab ta, et pole kaugel aeg, kus nii mõnigi ajakiri peab uksed kinni panema: “Reklaamiturg on hea, ka inimeste sissetulekud on head. Kuid selline paisumine hakkab tagasi tõmbuma ning osa ajakirjadest muutub üleliigseks.”

Ajakirjadel sarnased lugejad

1. Palun portreteerige oma lugejat. 2. Kui suur on ajakirja lugejaskond ja tellijate arv? 3. Lühike retsept, kuidas sellises konkurentsis vee peal püsida? 4. Miks teete just sellist ajakirja?

ANNE

Ajakirjade Kirjastus, peatoimetaja Tiina Lang

* 25-42aastane aktiivse eluhoiakuga tubli ja toimetulev naine. Avatud suhtumisega. Oskab mõelda ja küsimusi esitada, ei suhtu serveeritud tõdedesse kui sulakulda. Tema elukvaliteet ei sõltu ainult materiaalsetest väärtustest, ta hoolib iseendast, oma lähedastest, tervisest ja välimusest. Valib, mida ostab.
* 59 000 lugejat, 11 000 tellijat
* Tähtis on teha ajakirja sellisena, nagu lugejad seda ootavad, lähedaseks ja omaseks peavad. Ei tohi alahinnata ega alavääristada lugejat.
* Ostaksin ise Annet. See on mitmekülgne, vahelduslik, positiivse elukäsitlusega, mis mind lugejana, minu optimismi ja eneseusku toetab.

SALADUSED

Ajakirjade Kirjastus, peatoimetaja Anne Lugima

* Naine, keda huvitab teiste inimeste elu. Mitte uudishimust, vaid et aru saada, kuidas teised oma elu kriisihetki lahendavad või lahendamata jätavad.
* -
* Lugeja on öelnud, et Saladused on ainuke ajakiri, mis ei toida sinu alaväärsuskompleksi. Lugedes tunned, et võid olla tubli isegi siis, kui sa ei saa endale lubada trendihilpe, moereise, spaasid, mida teised naisteajakirjad propageerivad.
* Sellist teist ei ole ja meile meeldib see ajakiri, mida me teeme.

ELUKIRI

OÜ Elukiri, peatoimetaja Helle Raidla

* Küpses eas naine, elab enamasti Tallinnas või Harjumaal. Tal on pigem kas kesk- või kõrgharidus. Ligi pooled naistest on kuni 60aastased. 18% lugejatest on mehed.
* Lugejaid 40 000, tellijaid 9000.
* Peab olema selge, kellele täpselt ajakirja tehakse. Millised on selle sihtgrupi lugejate ootused-lootused. Julgus eristuda konkurentidest.
* Oleme ainus ajakiri Eestis, mis otseselt suunatud kesk- ja vanemaealistele, naudime mõneti “turuliidri” rolli. Võiks ju olla vähemalt üks väljaanne neile, kes ei ole enam nii noored ja keda huvitab ka muu peale Härra Õige leidmise ning oma keha trimmimise.

LILIT

I&L Publishing, peatoimetaja Manona Visnapuu

* Naine, kes ootab ajakirjast ka muud peale ilusate piltide, viimase moe ja kreemisoovituste. Ta on elukogenum, hindab asjalikke nõuandeid ning soovitusi. Lugejaskond Lätis: 82% naised ja 18% mehed. 64% vanuses 25-54 aastat.
* -
* Kuula lugejat. Jälgi, kuidas elavad naised sinu ümber ja kaugemal, millised on nende rõõmud, mured ja unistused.
* Eesti naine vajab värskemat lugemisvara. Anname koos lõõgastusega ka inspiratsiooni, kuidas igapäevase eluga paremini hakkama saada.

STIIL

Ajakirjade Kirjastus, peatoimetaja Kristi Pärn-Valdoja

* Naine, kes otsib ajakirjast uusi teadmisi ja ka meelelahutust. Tal jätkub töö ja pere kõrvalt aega ka iseenda ja hobide jaoks. Teda huvitab mood ja see, mis toimub Eestist väljaspool.
* 23 000 lugejat, tiraaž 15 000, tellijaid 5500.
* Püüd teistest eristuda. Stiil läheneb moele kui kunstile, kirjutades erinevatest moeloojatest, -suundadest, -ajaloost ja -trendidest kogu maailmas. Hoiame lugejaid kursis sellega, mis toimub suurlinnades.
* Kui inimesi, keda huvitab mood kui kunstiliik, mitte kui vaid kaubanduse üks osa, jätkub, siis selleks me ajakirja teemegi.

NAISED

Ajakirjade Kirjastus, peatoimetaja Inga Raitar

* Lugejad pole tibid ega mutid, vaid naised selle sõna parimas tähenduses. Naised, kes tulevad oma eluga toime, töötavad, teostavad ennast, hoolivad lähisuhetest, teevad iga päev valikuid.
* Lugejaid 55 000, tiraaž 36 000, tellijaid 6500.
* Samastu lugejaga. Kui vajad infot, millest ajakirjas kirjutad, võid olla kindel, et seda vajavad tuhanded sinusugused naised. Austa oma lugejat, sest ta on tark ja elukogenud naine.
* Meie toimetuses on naisi 24 ja 53 eluaasta vahel, kelle hulgas on vallalisi, lahutatuid, tava- ja vabaabielus olijaid. Eri vanustes laste emasid. Teeme ajakirja, millest meil kõigil on midagi huvitavat lugeda.

COSMOPOLITAN

Ühinenud Ajakirjad, peatoimetaja Merle Liivak

* 18-35aastane muutustele avatud naine, kes soovib oma elu ise juhtida. Ambitsioonikas, eesmärkide saavutamiseks on ta valmis pingutama. Asisemat elu hoiab ta tasakaalus naudingute poolega, hoidudes rutiinist, huvitudes kõigest uuest ja trendikast.
* Ligi 60 000 lugejat, tellijaid 10 000 ringis.
* Tugev kontseptsioon, palju sõltub tegijatest. Peatoimetajana rakendan maksimaalselt oma empaatiavõimet, et tunda ära sihtgrupi huvid ja vajadused.
* Cosmopolitan on legendaarne ja geniaalne, seda on lausa lust teha.

NAISTELEHT

Presshouse, peatoimetaja Marii Karell

* 18-50aastane naine. Pereinimene, kes teenib keskmist Eesti palka ja teeb enamiku pere ostuotsustest. Musterlugeja on 28aastane, töötab õpetajana, teeb iga päev kodus süüa, hoolitseb pere ja kodu eest.
* 105 000 lugejat, praegu 16 800 tellijat.
* Uudishimu on märksõna, kuidas sünnib parem ajakiri.
* Igapäevase kiire elutempo juures on tore, kui keegi näitab, kuidas lihtsamalt elada. Seda toredam, kui paketiga käivad kaasas kuulsate inimeste põneva eluga seotud uudised ning lood inimestest meie endi keskelt.

ÜKS

Meedium OÜ, peatoimetaja Ülli Plink

* Pigem tervise-, kui naisteajakiri. Lugeja on tervislikke eluviise järgiv ja endast hooliv inimene.
* Lugejaid 30 000-40 000, tellijaid 3000.
* Eristume teistest nii formaadilt kui ka sisult ja soovitame teistel vee peal püsimiseks teha hommikuti tervisejooksu või juua rohkem rohelist teed.
* Teeme ajakirja, mida ise lugeda tahaksime. Meile meeldib käepärane väike formaat, kompaktne ülesehitus, mitmekülgsus ja sisukus.

EESTI NAINE

* Ajakirjade Kirjastus, peatoimetaja Katrin Streimann Naine, kes on murdeea tormlemised ära tormelnud, leidnud oma koha ning teab, mida ta elult ootab ja soovib. Haritud ja teadmishimuline, intelligentne ja rikka siseilmaga, kaastundlik ja tasakaalukas.
* 92 000 lugejat, tiraaž 31 000, tellijaid 21 000.
* Teha head ajakirja.
* Armastan Eesti Naist ja tema lugejat.

STIINA

Ajakirjade Kirjastus, peatoimetaja Vesta Reest

* 12-18aastane tütarlaps. Leidub nooremaid ja vanemaid. Kõrvalsihtgrupiks on kindlasti emad-vanaemad, kes huvituvad sellest, mida nende lapsed loevad ning elust arvavad.
* -
* Pakkuda lugejale parimat ja aktuaalseimat lugemisvara neile olulistel teemadel.
* Oleme toimetusega ja lugejailt saadud tagasiside põhjal veendunud, et meie lugeja ootab ja vajab sellist ajakirja.

MARIE CLAIRE

Ühinenud Ajakirjad, peatoimetaja Anu Merila

* Naine, kes mõtleb kaasa, huvitub maailmast. On tähelepanelik nii oma keha kui ka vaimu suhtes.
* -
* Lugejahuvile rajatud kontseptsioon, mitmekülgsus, põhjalikkus ning kvaliteedinõue. Teiseks järjepidev töö lugejate soovide mõistmisel ning ajakirja turundusel.
* Pakume kombinatsiooni jõulisest ajakirjandusest, tugevatest reportaažidest, kvaliteetsest pildimaterjalist, moest ja ilust.

BUDUAAR SHOPPING

Buduaar Meedia, vastutav väljaandja Marge Rahu

* 15-55aastane või ka vanem naine. Internetis saab infot, lahutada meelt ja tellida kaupa. Lugeja võib olla nii jõukas karjäärinaine kui ka tudeng.
* Veebiajakirjal 30 000 lugejat nädalas, paberajakirjal üle 2000 tellija, ühe numbri läbimüük ca 8000 eksemplari.
* Eeliseks on reklaami-, lugeja- ja tootekeskne ülesehitus. Lähtume filosoofiast, et inimesed muutuvad aina ebalojaalsemaks harjumustele ja eelistustele, otsuseid langetavad emotsiooni ajel.
* Usume, et meie toode on tarbijale huvipakkuv, informatiivne ja ka meelelahutuslik.

DILEMMA

Äripäev, peatoimetaja Elo Odres

* 25-60aastane ettevõtlik ja emantsipeerunud naine. Ettevõtja, juht või spetsialist. Enamasti kõrgharidusega, tegutseb majandusvaldkonnas.
* Lugejaid 50 000-60 000.
* Meie retsept on jõudmine ÄP tellijateni ja teistest naisteajakirjadest erinev sihtgrupp.
* Teeme ajakirja, mis võiks huvitada Äripäeva naislugejaid. Teemade osas balansseerime vahemikus, mis jääb ÄP põhilehe ja teiste naisteajakirjade sisu vahele.

Tervis Pluss ja Avenüü Äripäeva küsimustele ei vastanud

NUMBER

* 200 miljonit krooni prognoosib meediaanalüütik Toomas Leito ajakirjade reklaamikäibeks sel aastal. Viiel suuremal päevalehel on see kokku 500 miljonit krooni.
* 11% reklaamimahuga on ajakirjad turul kolmandal kohal ajalehtede (43%) ja televisiooni (27%) järel.
* 105 000 lugejaga on Naisteleht naisteajakirjadest lugejaskonnalt esikohal, järgneb Eesti Naine 92 000 lugejaga.

STATISTIKA

Ajakirjade Kirjastusel üksi 5 naisteajakirja, novembri seisuga

* Eesti Naine lugejaid: 92 000
* tiraaž: 31 000

* Anne lugejaid: 59 000
* tiraaž: 25 000

* Naised lugejaid: 55 000
* tiraaž: 36 000

* Jana lugejaid: 41 000
* tiraaž: 11 500

* Stiil lugejaid: 23 000
* tiraaž: 15 000