Laevaremonditehast rajab aadressile Paljassaare 10 40 000kroonise kapitaliga OÜ Amerling Laevaremont. Üheks oma kliendiks on Amerling nimetanud merevedajat Tallinki. Viimane lubas eile kontrollida oma seotust Amerlingiga, kuid ei suutnud seda õhtuks ei kinnitada ega ümber lükata.

Ujuvdokk, mille Amerling tõi jõulude ajal Peterburist kohale, ähvardab aga nurjata Sergei Hadži juhitava stividorfirma Haltransa äriplaanid. Dokk, kui see paika seatakse, jääb nimelt ette Haltransa kaidele.

Amerling on oma plaanidega konkurentide poolt hõlpsalt haavatav. Mõned nädalad tagasi toodud dokk pärineb asjatundjate väitel möödunud sajandi 30ndatest või 40ndate aastate algusest. Kuidas sobib selline Stalini kuldaja ehitus Euroopa Liitu pürgivasse Eestisse, küsib konkurent.

Kuna dokki hakkab Haltransa piiridest lahutama napp 10–15 meetrit, on konflikt muutunud vältimatuks. Haltransa läkitab kaebusi keskkonnaministeeriumisse, Tallinna linnavalitsusse ja Tallinna Sadamale, kelle akvatooriumis dokk asub. Sadama juhatuse esimehelt Riho Rasmannilt saadi vastus, mis seisneb kokkuvõtlikult selles, et sadam probleemi ei näe.