Sama oli kurtnud tema ees automaati raha sisestanud vanem naine, kes pani masinasse tervelt 50 eurot, kirjutab ajaleht Saarte Hääl.

Swedbanki Kuressaare kontori juhataja Liilia Mesila tunnistas, et sel laupäeval oli Swedbanki Kuressaare kontori sularaha sissemaksemasinal ajavahemikus kl 20 kuni 21 tehniline rike. Seetõttu ei läinud paari kliendi automaati pandud raha kohe pangakontole.

“Swedbanki Kuressaare kontor väga vabandab nende klientide ees,” ütles Mesila. Tema kinnitusel kanti esmaspäeva pärastlõunaks kõikidel klientidel, kes olid teinud avalduse, puuduv summa kliendi kontole. Ühel kliendil vajalik avaldus puudus ja selle kliendiga võttis pank ise ühendust.

Kui ükskõik millises pangakontoris peaks midagi sellist juhtuma, on kliendil alati võimalus helistada pangakaardi tagaküljel kirjas olevale klienditoe numbrile. Klienditugi võtab kliendi käest suulise avalduse ja pärast masinas oleva raha ülelugemist kantakse raha kliendi kontole.

Juhataja sõnul on sularaha sissemaksemasin väga tundlik. Näiteks võivad automaadi rivist välja viia rahatähtede vahel olevad kleepsud, milliseid väljastab näiteks Maxima poekett. “Sellepärast ongi meil masina peal meeldetuletus, mis palub klientidel kontrollida, et koos rahatähtedega ei satuks masinasse kõrvalisi esemeid,” selgitas Mesila.

Valeraha tuvastamiseks on masinasse nüüd seadistatud vastav tarkvara. Sularaha sissemakseautomaat kontrollib rahatähti automaatselt ning kui juhtub, et kliendil on valeraha tunnustega rahatäht, siis masin eraldab selle teistest rahatähtedest ja annab ka kliendile ekraanil teada, et tegemist on valerahaga.

Seejärel, masinas sisalduva raha ülelugemisel, kassapidaja kas siis tunnistab rahatähe õigeks ja puudujääv summa kantakse kliendi kontole või saadab rahatähe omakorda ekspertiisi. Ekspertiisi saadetud rahatähtede korral on protsess veidi pikem. Kuressaare kontoris on olnud väga üksikuid juhtumeid, kus rahatäht on ekspertiisi saadetud.

Eesti Panga sularaha- ja turvaosakonna juhataja Rait Roosve sõnul on muudatuse peamine eesmärk säilitada ringluses olevate pangatähtede kvaliteet ja ehtsus.

“Kui seni tagastas sularaha sissemakseautomaat kliendile sisestatud pangatähed, mille ehtsus ei olnud kindel, siis pärast uuenenud tarkvara kasutuselevõttu hakkab automaat võltsingukahtlusega pangatähti ringlusest eemaldama. Automaat võtab raha igal juhul vastu ja väljastab kliendile kviitungi, juhul kui pangatähtede ehtsuse tõestamine vajab järelkontrolli,” selgitas Roosve.

Võltsingukahtlusega pangatähtede ehtsuse selgitab välja Eesti kohtuekspertiisi instituut ning menetluse tulemustest informeerib raha sisse maksnud klienti juba politsei.