Seadusandja plaan keelata alkoholi reklaam ja öine alkoholimüük tooks tootjate-müüjate hinnangul välja salaviina ning edasine joogikultuur kujuneks odava viina ja kange õlle dirigeerimisel.

“Usun, et põhiliselt mõjutab plaanitav alkoholi reklaami keelamine viina ja rahvusvaheliselt tuntud, suure turunduseelarvega kaubamärkide müüjaid. Neil jääb vähem võimalust oma tooteid rahvale peale suruda,” ütles veine importiva hulgifirma LTT juhatuse liige Tõnu Tõniste.

“Öise alkoholimüügi lõpetamine mõjutab põhiliselt kange alkoholi müüki,” lisas Tõniste.

Tõniste sõnul võivad muudatused ka LTT-le käibes tagasilöögi anda, sest öine impulsiivne veiniost võib ära jääda.

A. Le Coqi juhatuse esimehe Tarmo Noobi hinnangul on igasugune keelamine liberaalse majanduspoliitika vastu ning ettevõtjatele see ei meeldi. Samas lisas ta, et õlletootjad ei kavatse protestida ühiskonna meelsuse vastu, mis eelistab piirata alkoholi müüki öösel. Küll on ebarealistlik plaan müügikeelu sisseviimine kella 20st, nagu seda plaanis Riigikogu sotsiaalkomisjon — see oleks Noobi sõnul tohutu lisatöö jaekaubandusele, kui mõni tund enne poe sulgemist tuleks hakata kinni katma õlle- ja siidrikaste.