“Kellel ikka käib “kuulsus” eespool, sellele enam tööd ei anta,” andis karmi hinnangu odavat tööd pakkuvate töösolkijate saatusele ehitusmeister ja -ekspert Aare Traks. Kuna pooltel praagiga õnnistatud klientidel on veel buumiajast garantii, siis peaks ehitajafirma vead parandama omal kulul. Kuid tihti on kunagine odavpakkuja lihtsalt likvideeritud. Teisalt pole aga klientidel raha teiselt ettevõttelt parandust uue tööna sisse osta.

Paralleelselt pole praagitegijad vigade parandamisest eriti huvitatud — ei too ju raha sisse. Kuid teiste vigu ei igatse keegi parandada, sest see on üks tüütumaid ülesandeid. Samas oleks ettevõtte püsimiseks jällegi raha vaja…

Küttemaailm OÜ juhatuse esimees Frank Õim tõdes, et torutööde osas on neil buumiaegsest vigadest ees lai tööpõld. Küll on ühelt poolt ahne arendaja püüdnud kokku hoida, küll teiselt poolt riukalik torumees kliendile suisa prahti pähe määrinud. Kui klient läheb küsima hinda, siis talle ka müüakse hinda, hoiatab ta ohtliku tendentsi eest. Lahendusena tuleks enne hinna põhjal otsustamist küsida nõu ka mõnelt sõltumatult asjatundjalt. “30 protsenti kasutuskuludest võib vabalt rentslisse lasta, kui koonerdatakse autult,” pidas Õim esmast kokkuhoidu näiteks kütteautomaatika ja muude materjalide pealt lõppkokkuvõttes kallimaks.

“Uskumatu, kuidas sel aastal on palju helistatud, et see katus laseb siit läbi ja see asi on halvasti tehtud,” imestas Plekk-katusemeister OÜ tegevdirektor Jaanus Aedla. Põhjuseks peab ta turul vohavaid haltuura tegijaid, kes nüüdse languse ajal aina enam maksudest kõrvale hiilivad ja klientidele üliodavat, kuid kvaliteedita tööd pakuvad.