Kiirtoidu müüjad on veendunud, et inimeste kiirenev elutempo tähendab kiirtoiduturu märgatavat kasvu.

Einega saab kaasa neli mängukaarti

“Uue lasteeine turule toomise tingis see, et lapsed armastavad Statoili hotdoge, einekomplektide pakkumine pole meie jaamades ammu enam uus asi,” ütles Statoili turundusjuht Hede Kerstin Luik. Lasteeinega, mis koosneb hotdogist, mahlast ja väikesest kommipakist, kaasneb mänguline element – iga einega saavad lapsed kaasa neli mängukaarti, millega “Musta notsu” põhimõttel saab mängida perekond Oilbergide mängu. Oilbergidega seotud mäng on ka Statoili koduleheküljel internetis.

Täna müüakse Statoilides lisaks hotdogidele ka võileibu, saiakesi, salateid, kuumi jooke jm. Luige sõnul on kiirtoidu müük väga kasumlik, mistõttu selle valdkonna arendamisele pööratakse pidevalt rohkelt tähelepanu. “Kiirtoidu müük on meie üks kiirema kasvuga müügivaldkondi. Aina tugevamalt on trendiks see, et inimesed söövad kodunt väljas,” ütles Luik. Sel aastal on Statoilil plaanis veel mõned uued kiirtoidutooted turule tuua, esialgu proovitakse seda mõnes konkreetses jaamas. “Friikartuliga praade me esialgu pakkuma küll ei hakka. Mõtteid on meil aga palju, kõikide asjade elluviimine võtab aga aega.” Kiirtoit, ehk saiakesed, hotdogid, salatid, võileivad ning kuumad joogid moodustavad Statoili poodide käibest ligi kümnendiku.

Statoil teeb pidevalt autojuhtide seas mitmesuguseid uuringuid ning vormib selle põhjal oma kiirtoidu sortimenti. Luige sõnul on Statoilil ja McDonald’sil täiesti erinevad kiirtoidutooted, üks ei paku hamburgereid, teine hotdoge. Samas ei välistanud ta seda, et Statoili teenindusjaamades on tulevikus ka drive-in söögikohad.

McDonald’s paneb müüginumbritele silma peale

McDonald’si seitsmest söögikohast viis paiknevad Statoili jaamade kõrval. McDonald’si Poola ja Balti regiooni juhi Dominik Szulowski sõnul on firma märganud, et Statoil arendab aktiivselt oma kiirtoidusortimenti. Samas ei ole see asjaolu McDonald’si müüginumbreid mõjutanud. “Seni võib öelda, et tegelikult nad polegi meie konkurendid. Nüüd aga, seoses lasteeinega, mis on kontseptsioonilt nagu meie Happy Meal, peame oma müüginumbritel silma peal hoidma,” ütles ta. Drive-in Statoilid oleksid tema sõnul mõttetud.

Szulowski sõnul on McDonald’si ja Statoili vahel sõlmitud leping, millega esimene kindlustab oma huvisid mõistlikkuse piires. “Ükskõik mida Statoil teeb, see peab lepinguga kooskõlas olema. See tähendab, et nad saavad oma kiirtoidukontseptsiooni arendada teatud piirini.”

Luige sõnul on tegemist rendilepingutega, millega McDonald’s rendib Statoililt maad ning milles pole arendustegevust piiravaid punkte. Kuigi McDonald’s lubas möödunud aastal Eestis vähemalt ühe uue toidukoha avada, seda ei tehtud ja Szulowski sõnul ei tehta ka sel aastal.

Küll aga soovib rohkesti uusi restorane avada praegu 9 söögikohta omav Hesburger. Firma plaanib lähema viie aasta jooksul avada vähemalt 11 uut restorani, sel aastal tuleb kindlasti üks Pärnusse.

“Ma ei arva, et Statoil oleks meile otsene konkurent, ega keegi sinna sööma ju ei sõida,” ütles Hesburgeri keti arendusdirektor Toomas Veersalu. “Meile ei tähenda nende uued eined midagi katastroofilist – palju seal siis ikka inimesi käib seda viinerit ostmas, see on ilmselt maruväike osa.”

Statoili lasteeine

• hotdog frankfurter

• väike mahl

• väike pakk komme

• 4 Oilbergide mängu kaarti

Hind 20 krooni

McDonald’si Happy Meal

• väikesed friikartulid

• hamburger või juustuburger

• väike karastusjook

• väike mänguasi

Hind 34 krooni

Hesburgeri lasteeine

• väikesed friikartulid

• hamburger

• väike karastusjook

• väike mänguasi

Hind 37 krooni

Allikas: Statoil, McDonald’s ja Hesburger