Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul tehti läinud aastal suuri pingutusi puu- ja köögivilja valiku suurendamise nimel.

„Soovisime tuua tarbijani vilju, mis olid küll lähiriikide toidupoodidest saadaval, kuid mida tulenevalt Eesti turu suurusest siin veel ei pakutud,“ lisas ta.

Eelmise aasta puu- ja köögiviljade importi mõjutasid kehvad ilmastikuolud ja hooajatoodete hilinemine. Lilleoja sõnul nõrgendas kehv ilm toodete kvaliteeti, mis omakorda tekitas lisaprobleeme nii kasvatajatele kui ka müüjatele.

Suur osa müügil olevatest köögiviljadest pärineb Eestist. Lisaks saabub puu- ja köögivilju Lõuna-Euroopast ja Hollandist, kuid näiteks talvise aja lemmik pomelo jõuab Eestisse Hiinast.

Lilleoja sõnas, et suvehooaja üheks suuremaks hitiks kujunes seemneteta arbuus, mida müüdi suve alguses 150 000 kilogrammi.

„Arbuusile pakkus tugevat konkurentsi Kesk-Aasia melon, mida müüdi Rimi kauplustes 111 000 kilogrammi ehk kolm korda enam kui aasta varem,“ lisas ta.

„Hitt-toodetest tasub välja tuua luuviljalised, mille müügitulemused kasvasid pea poole võrra, ning heledad seemneteta viinamarjad, mida soetati 60 protsenti enam kui 2011. aastal,“ lausus Lilleoja.

Köögiviljadest osutusid senisest märksa populaarsemaks pisikesed tomatid, mille müügitulemused neljakordistusid ning bataat, mida osteti eelmisel aastal pea viis korda enam kui aasta varem.