30. aprillini on riigil aega erastamisest igasuguses läbirääkimiste faasis loobuda, ilma et ta peaks kellelegi erastajatest kahjutasu maksma.

Kuigi erastamisagentuur (EEA) alustas lepingute allakirjutamist paremuselt teise pakkumise teinud Baltic Rail Service’iga (BRS), peavad mitmed erastamisagentuuri nõukogu liikmed seda liigseks kiirustamiseks.

Erastamisagentuuri juhtivspetsialist Katrin Kivi kinnitas, et paremuselt teine pakkuja BRS sai 2. märtsil EEA-lt kutse Eesti Raudtee 66% aktsiate erastamise lepingute sõlmimisele. Lepingud loodetakse alla kirjutada 30. aprilliks.

EEA nõukogu liige Ignar Fjuk väitis, et EEA peadirektor on alustanud BRSiga läbirääkimisi nõukogu heakskiiduta.

“Kogu erastamine tuleks nurjunuks lugeda,” ütles Ignar Fjuk. Tema hinnangul ei tohiks raudteed BRSile müüa ainult sellepärast, et pole paremat pakkumist.

EEA nõukogu liige Ants Leemets ütles, et tema pooldab põhimõtteliselt erastamisprotsessi viimist mingi loogilise lõpuni. Ta jagas Fjuki arvamust, et kuni halduskohtu otsuseni ei tohiks siiski mingeid erastamistoiminguid korraldada.

Fjuki ja Leemetsa kolleeg EEA nõukogus Tiit Tammsaar lisas, et eelmisel istungil võttis EEA nõukogu teadmiseks EEA soovi alustada läbirääkimisi paremuselt teise ehk BRSiga.

Tammsaare sõnul on naljakas, et nagu talle on teatatud, jääb algselt 27. märtsiks määratud EEA nõukogu istung arvatavasti kvoorumi puudumise tõttu ära. Ta näeb olukorra lahendamiseks kahte varianti: kas kahe allesjäänud pakkuja omavahelist kokkulepet või erastamise alustamist otsast peale.