Täpsed numbrid selguvad peale viieteistkümnendat juulit, kui kõikide klientide nõuded on laekunud tarbijakaitseametile, aga moraalne kahju on korvamatu, teatas MTÜ Reisibüroode Liit.

Inimeste lootused rõõmsalt ja muretult perega puhata on asendunud liidu esindaja sõnul arvete ja dokumentide kokkukogumisega ning oma nõuete tõendamisega.

Turism on liidu esindaja sõnul samasugune majandusharu nagu kaubandus, ehitus või mistahes muu äritegevus ning kahjuks peame tõdema, et mitte kõik ettevõtjad ei järgi ausaid kauplemistavasid ning sellised firmad kahjustavad paraku ka ausalt tegutsevate reisibüroode mainet.

"Oleme loonud MTÜ Reisibüroode Liidu just eesmärgiga propageerida ausat ettevõtlust turismis, koolitada nii enda liikmeid kui ka kliente ning võidelda ebaausate reisiettevõtjate vastu. Soovime klientidele veelkord südamele panna, et väike eeltöö enne reisi tellimist on väärt iga liigutust. Sellega säästate ennast edaspidistest võimalikest probleemidest ja sekeldustest ning võite muretult oma puhkust nautida," teatas liit.

Alljärgnevalt on ära toodud mõningad näpunäited, mida tulevikus reisi tellides silmas pidada:

Esimene etapp:

1. Reisi hinna määrab kindlaks reisikorraldaja ja reisibürood ei tohi omaalgatuslikult seda muuta. Kui mõni büroo pakub odavamat hinda, siis on see üpris suur ohu märk, et tegemist võib olla reisifirmaga, kelle eesmärk on hankida käiberaha. Sarnaselt tegutses hetkel kahjuks ka Panda Travel.

2. Kontrollige alati reisiettevõtja registreeringut Majandusministeeriumi kodulehel majandustegevuse registris. Kas ettevõttel on kehtiv garantiikindlustus ja kas ettevõte tohib tegutseda reisiettevõtjana. Samad andmed saab kätte ka Krediidiinfos.

3. Suhelge vaid reisifirmadega, kelle hinnad on samaväärsed reisikorraldajate hindadega ning täpsustage üle kõik lisaküsimused. Oma reis on turvaline osta firmast, kelle nõuanded on kõige asjalikumad, teenindus kiire ja professionaalne.

Teine etapp:

Kui olete sobiva reisi välja valinud ja teinud broneeringu, siis kõik reisifirmad (nii reisikorraldajad kui reisibürood) on kohustatud Teile esitama täpsed reisidetailid enne arve maksmist:

1. Reisileping kliendi ja reisikorraldaja vahel ning vahendaja andmed. Reisilepingul peavad olema täpsed reisijate nimed, reisikorraldaja nimi, reisi väljumise ja tagasijõudmise kuupäevad, lennu väljumise kellaajad, valitud hotelli nimi ja toitlustustüüp, täpne reisi hind ning reisikorraldaja reisitingmused.

2. Reisibüroo/reisikorraldaja peab esitama ka eraldi täpse arve broneeritud reisi maksumuse kohta ning reisilepingus ja arvel märgitud summad peavad sellel samuti kattuma.

Kolmas etapp:

Kui kõik ülaltoodud nõuded on täidetud, alles siis on reisiettevõttel õigus nõuda broneeringu kinnitustasu vastavalt reisilepingus toodud reisitingimustele. Kui täpset reisilepingut ei esitata, siis on põhjust taas olla ettevaatlik.

Soovitame igal reisihuvilisel leida endale üks kindel reisibüroo, kelle kaudu tulevikus oma reisiasju ajada, et mõlemal tekiks üksteise suhtes vastastikune usaldus ja üksteise mõismine. Täpselt samuti nagu see on isikliku perearsti või juuksuri puhul. Vaid sellisel puhul saab alati kindel olla, et reisiasjad on korrektselt vormistatud, ette planeeritud puhkus toimub muretult ja samuti ei pea oma närve ning aega raiskama liigsetele sekeldustele.