Kõige äärmuslikumad on täna vast eramajadele kehtestatud kohustuslikud prügiveolepingud. Isegi kui prügi reaalselt mingil põhjusel mõnes majapidamises ei tekigi, maksma peab "äraveo" eest ikkagi. Aga ka paljude pangatoodete puhul ei tea klient alati täpselt, kas ja kui palju talt selle eest iga kuu kontolt automaatselt maha arvestatakse. Rääkimata ohtralt pakutavatest boonustest ja soodustustes, mida reaalselt ehk ei vajatagi.

Aga kuidas on lugu siis, kui hakkame tarbijatena ka tegelikult soovima kliendikeskset teenust? Kas mõnes tüüplepingus «pisikeses kirjas» olevate punktide üle annab kliendil läbi rääkida? Või milline suurem teenusepakkuja - pankadest sideoperaatoriteni - aktsepteeriks kliendi enda poolt koostatud lepingut?!?

Olen kirglikult seda meelt, et tegelikult on võimalik ka suurettevõtetel olla kliendikesksed. Seda just tänu interneti ja e-teenuste kasvavale osakaalule. 2009. aasta sügisest on Sampo Pank valinud lihtsa ja ausa tee - kliendid, kes on otsustanud oma rahaasju korraldada meie kaasabil, on saanud valida just sellised hinnastamise tingimused, mis neile ja nende perele kõige rohkem korda lähevad. Olgu need siis tasuta internetipanga maksed, kuuhooldustasuta pangakaart, tasuta sularahaautomaatide ristkasutus üle terve euroala, kõrgem hoiuseintress ja ettevõtte puhul näiteks kuutasuta POS terminal. Ja on loogiline, et seejuures Sampo Panga sajast pangaautomaadist on sularaha väljavõtmine kõikidele klientidele tasuta.

Eraisikutele suunatud lojaalsusprogrammiga ISEKAS - ISE ja KASulikult ja ettevõtjatele suunatud Äriklassiga on tänaseks liitunud ligi pooled Sampot pangapartnerina kasutavad kliendid. Klientide tagasiside iga-aastaste uuringute põhjal annab põhjust kindlalt väita - tegemist on kõige kasulikumate pangateenuste hinnastamise mudelitega ja kliendid hindavad kõrgelt võimalust ise endale sobivad soodustused valida.

Kindlasti on aga väga oluline, et klient ei suhtuks kergekäeliselt oma finantsolukorra ja vajaduste muutustesse, sest nii on võimalik koostöös nõustajaga leida lahendus, kus klient oma valikuid muutes saab kasutada jätkuvalt talle sobivaima hinnaga pangateenust.

Olen veendunud, et eestlane on piisavalt isekas ja iseseisev oma elu kujundamisel - leia juba täna 1 tund oma elust ja küsi oma pangalt just Sulle sobivaid hindu. Aeg on küps tunnistada, et klient on ja peabki olema iseseisvalt mõtlev. Ja valima endale kasulikud lepingutingimused.