"SEB mobiilipanga kasutamine kahekordistub iga kolme kuu tagant ja kui see hoog jätkub, siis järgmise aasta lõpuks saab mobiilist panganduse jaoks isegi olulisem teeninduskanal kui internetipank," ütles SEB Panga juhatuse esimees Riho Unt panga majandustulemusi kommenteerides. "Vaid aastaga on mobiilipank tõusnud olulisemaks kanaliks kui kontorivõrk."

Nii kiiret tarbimisharjumuste muutust pole Undi sõnul Eesti panganduses veel kunagi olnud.

Kui eelmise aasta alguses külastati SEB mobiilipanka 2000 korral kuus, siis selle aasta esimese kvartali lõpus juba 100 000 ja juunis juba 210 000 korral kuus.

"Seega liigub kaalukauss üha rohkem e-kanalite kasutamise poole. Lisaks aitab sularaha osakaalu vähenemine suurendada majanduse efektiivsust ja läbipaistvust, seega aitame omaltpoolt igati kaasa elektrooniliste maksevahendite kiirele levikule," sõnas Unt.

Teise suurema panga, Swedbanki mobiilipanga kasutajate arv on ületanud 50 000. Panga statistika näitab, et peamiselt vaadatakse mobiilis kontojääki ja tehakse makseid. Hästi on vastu võetud ka uued lahendused, nagu oma konto numbri saatmine ning Google Streetview'st kontorite ja sularahaautomaatide vaatamine.

Swedbanki elektrooniliste kanalite juhi Arno Pae sõnul külastati mobiilipanka juunis üle 130 000 korra, mis on 17 protsenti rohkem kui maikuus.

Eelmise aastaga võrreldes on mobiilipanga külastused kasvanud viis korda äriklientide ja kolm korda eraklientide osas.