"Suhkru juurdehindlus kaupluses on aasta jooksul vähenenud, seega on hinnad enne poeletile jõudmist kasvanud isegi rohkem kui statistika näitab," lausus Vilu.

"Põhjused on erinevad, muuhulgas ELi suhkrupoliitika, maailmaturuhinnad ja siinse turu väiksus. Suhkur on strateegiline toode, mida kauplus ostab sisse ka siis, kui selle hind peaks olema märkimisväärselt tõusnud."

Statistikaamet teatas täna, et mullu sama ajaga võrreldes on enim kallinenud kohv (58%) ja suhkur (55%). Üle 30 protsendi suuruse tõusu on läbi teinud veel õunad (37%), tangained (36%), taimeõli (36%) ja jahu (31%). Munad olid tänavu 15 protsenti ja muu puuvili 13 protsenti odavam.

Vilu sõnul on kohvi, kui kõige enam kallinenud toote, müük Selveris aastaga vähenenud 15 protsenti. Tangaineid, jahu ja õli ostetakse sama palju kui mullu, nende müük pole tõusnud ega langenud.

Õunte müük on mullusega võrreldes väiksem, aga see-eest ostetakse möödunud aastaga võrreldes oluliselt rohkem nektariine, virsikuid, ploome, aprikoose ja teisi luuvilju.

Munade hinnalanguse põhjuseks on Vilu sõnul ületootmine Euroopa Liidus, inimesed seetõttu mune siiski märkimisväärselt rohkem sööma pole hakanud.