Jaanilaupäevale eelnevate päevade käive ületas mitmekordselt juunikuu tavapäevade käivet.

Jaaninädalal osteti ligi 50 tonni šašlõkki ja grill-liha ning 25 tonni erinevaid vorstikesi. Õlut müüdi üle poole miljoni liitri, siidrit ja teisi lahjasid alkohole üle veerand miljoni liitri.

„Jaan oli seekord kahepalgeline. Laupäevani kestnud päikeseline ja soe ilm andis põhjust osta grill-liha, vorstikesi, õlut ja karastusjooke, seevastu külm ja vihmane nädalavahetus kasvatas kange alkoholi, lõhe, ahjupraadide ning kookide käivet,“ sõnas Selveri keti juht Andres Heinver.

„Mullusega võrreldes käive küll kasvas, kuid ilm ei võimaldanud märkimisväärset hüpet. Kui neljapäeva ja reede käive ületas selgelt ootusi, siis laupäeva ja pühapäeva käibed olid jaani kohta pigem tagasihoidlikud.“

Jaaninädala ostetuimad kaubad olid erinevate tootjate keefiri- ja jogurtimarinaadis šašlõkid, mustikamarinaadis grill-lihad ja ribid, rabarberišašlõkk, lõhe ning tomat ja arbuus. Šašlõkke ja liha osteti ligi 50 tonni, grillvorste ja toorvorste üle 25 tonni ning lõhet üle 12 tonni.

Populaarseimaks salatimaterjaliks oli tomat, mida müüdi üle 50 tonni ja kurk ligi 30 tonniga. Puuviljast eelistati arbuusi, mida osteti ligi 55 tonni ning banaani, mureleid ja viinamarju. Alkoholist eelistati õlut ja siidrit, popimad olid seekord A. Le Coq Premium, Saku Originaal ja Somersby siider.

Kangest alkoholist osteti kõige rohkem Viru Valge ja Laua viina ning Bacardi rummi. Tarbekaubast osteti peamiselt grille, grillsütt ja sääsetõrjevahendeid.

„Inimeste ostueelistustes joonistusid välja eelkõige traditsioonilised lemmikud, aga katsetati ka uute maitsetega. Jätkuvalt tuleb tõdeda, et ostukorvi jõuavad pigem need lihad ja õlled, mis on kampaaniapakkumises, seega teeb eestlane ka jaaniostud läbimõeldult ja kaalutletult,“ rääkis Heinver.

„Üha enam võib märgata ka tervislike toodete osakaalu tähtust, tänavu osteti rohkem nii liha kui ka kõrge lihasisaldusega toorvorste, poolfabrikaatide ja traditsiooniliste grillvorstikeste roll seevastu kahaneb.“

Jaaninädalal toodeti üle 100 tonni Selveri köögi tooteid, neist ligikaudu poole moodustasid erinevaid salatid. Kõige enam osteti kartuli-liha ning kartuli-singi salatit, magusast eelistati kohupiimaga kooke ja torte.

Lisaks ilmale mõjutavad jaanioste alati ka sääsed. Jaaninädalal müüdi Selverites pea 10 000 ühikut erinevaid tooteid tüütute tujurikkujate – sääskede ja puukide - peletamiseks.

Selveri tasuta jaanijookide kampaania raames anti klientidele kauba peale üle 100 000 pudeli ja purgi erinevaid karastusjooke ja alkoholivaba õlut.

Eesti kapitalil tegutsevasse Selveri ketti kuulub 35 kauplust ning suurköök. Selveritest tehti mullu 33,1 miljonit ostu. Selveri keti 2011. aasta käive oli 318,7 miljonit eurot ja puhaskasum 11 miljonit eurot. Selver kuulub börsiettevõtte Tallinna Kaubamaja kontserni.