Samal ajal näeb Shvaikovsky kordumas sarnaseid probleeme, millest tasuks ka järgnevatel aastatel Ajujahil osalevatel meeskondadel nii üht kui ka teist kõrva taha panna.

Ärimudel peab olema selge
Palju osaleb Ajujahi konkursil andekaid inimesi, kel on soov teha midagi põnevat, kuid tihti saab meeskondadele takistuseks just probleemi mõtestamine ning ärimudeli puudumine või selle puudlikkus. Peab olema selge, mis on probleem, mida lahendatakse ja kuidas on kavas raha teenida. Võib tunduda üllatavana, kuid probleemi püstitus, probleemist arusaamine on tihti isegi olulisem kui vastus. Viimane tuleb loomulikult ja loogiliselt, kui probleem on endale pulkadeni selgeks tehtud. Pakkudes toodet on vaja mõista seda kliendi seisukohalt — kes on klient, kellele on seda vaja, mis probleemi see tema jaoks lahendab ja missugust ülesannet täidab ning kes oleks nõus probleemi lahendamise eest maksma. Positiivse näitena võin siinkohal tuua Ticcet’i, kellel oli alguses peale selge, mis probleemi lahendatakse, mistõttu mentorina oli minu eesmärk aidata pigem neid küsimusega kuidas seda teha?

Toote disain
Vasta küsimustele: kas toode on kliendi jaoks mugav, mida sa teed teistmoodi kui konkurendid ja kui juba praegu tehakse ning mille poolest eristud, millega silma paistad? Testi oma toodet või teenust võimaliku sihtgrupi peal ning ära ignoreeri väärtuslikku tagasisidet.

Rahvusvaheline perspektiiv
Mõtle juba alustades suurelt. Äri peab olema rahvusvahelistumise potentsiaaliga. Kohe minna maailma vallutama ei ole muidugi realistlik. Kuskilt peab alustama ja enne oleks mõistlik toodet põhjalikult testida koduturul, kuid on oluline, et äril oleks kasvupotentsiaali.

Äri peab olema skaleeritav
Iga algus on raske ning esimeste klientide leidmine nõuab suurt vaeva, kuid iga järgmise 100 kliendi saamine peab olema juba odavam, et äri saaks kasvada ja muutuda suureks. Tuleb plaane tehes sisse arvestada, et mida aeg edasi, seda rohkem peaks tegema ja rohkem kliente leidma vähema ressursikuluga.

Juht on meeskonna hing
Meeskonna värske juhina tasub teha endale selgeks, missugune on sinu juhtimisstiil ja kuidas see kõige paremini meeskonna kasuks tööle panna, et saavutada seatud eesmärgid. Kas sa oled karismaatiline juht, kes tõmbab teisi justkui magnetiga kaasa? Kas sa oled pigem moderaatoriks, kes juhib asjade käiku ja meeskonda kindlakäeliselt, kuid mitte ise ehk nii tugevalt särades? Olenemata stiilist ja teistest isikuomadustest, on juhi puhul vaieldamatult oluline juhtida inimesi ja meeskonda viisil, mis toob kõikides liikmetes välja nende parimad omadused ja annab neile võimaluse oma potentsiaali realiseerida.

Säravate silmadega meeskond
Kuigi juht on meeskonna hing, siis ilma tahtejõulise meeskonnata, kel on säravad silmad ja soov maailma muuta, ei ole võimalik kuigi kaugele jõuda. Meeskond määrab, kas äri saadab edu või läbikukkumine.

Ajujahi konkursile on jäänud alles seitse meeskonda. Järgmine saade on ETV eetris neljapäeval 19. mail kell 20:30. Just selles saates valitakse kolm paremat, kes pääsevad Ajujahi finaalsaatesse.

Jaga
Kommentaarid