"See on tingitud tarbijate säästlikkusest, valikutest ning seab tööstuste ette uued väljakutsed – kuidas pakkuda tarbijatele uusi, kuid samas kvaliteetseid tooteid, millised on alternatiivsed ja uued toorained, millised on tarbijate eelistused ja vajadused toiduainete osas, kes jõuab esimesena uue toote turule lansseerida. Tarbija vajab lisaks tavatoodetele laiemat ja ka taskukohasemat valikut," ütles Potisepp Delfile.
 
Tootearenduses tuuakse Potiseppa sõnul välja kaks põhisuunda – arenenud maades kvaliteetsemate ja naturaalsemate toodete poole ja arengumaades madala omahinnaga toodetele suunatus, mis eeldab tihti naturaalsete koostisosade asendamist.

"Leian, et selline lähenemine on liialt lihtsustatud ja tegelik elu näitab ikka seda, et ka arengumaades on üha rohkem inimesi võimelised ostma kvaliteetseid toiduaineid ja siin näen Eesti toidutööstustel tulevikus suuri võimalusi ekspordi osas," selgitas Potisepp.

"Toidutööstused peavad olema konkurentsivõimelised aga nii hinnalt, kvaliteedilt kui teaduspõhisuselt."
 
Innovatsiooniga tegelevad toidutööstuses Potiseppa sõnul kõik ettevõtted - igaüks oma võimaluste, kompetentsi ja tahte piires. "Siinkohal on suurematel ja tugevamatel ettevõtetel edu, sest neil on selge visioon ja strateegia ettevõtte arendamisel," ütles Potisepp.

Sageli on ettevõtte-siseselt uuendused naise sõnul takistatud seetõttu, et töötajad ei soovi vanadest harjumustest loobuda või on neil sellega raskusi, töötajate mõtteviisi on raske muuta – nii muutub juhi roll ja juhtimine ettevõttes ka uuenduste läbiviimisel või väljatöötamisel ülioluliseks. "Pealegi ei saa unustada tõsiasja, et suust-suhu tootereklaam on odavaim ja kergeim viis toodet kindlale sihtgrupile esitleda," selgitas Potisepp.

Uuendustega mitmetel tasanditel tegeletakse toiduainetööstustes iga päev. Tegeldakse nii tehnoloogiliste-, organisatsiooniliste - kui kõige rohkem toote- ja turundusuuendustega.

"Üha enam muutub tähtsaks pakend – kui toote kaitsja välismõjude eest ja oluline infoallikas tarbijale," arvas Potisepp.

Uuendused toiduainetööstuses on põhiliselt viimasel ajal suunatud seadmetesse ja masinatesse ning tootmishoonetesse. Toiduainetööstused peavad konkurentsis püsimiseks uuendama tehnoloogiat – tehnoloogiate areng on aga viimastel aastakümnetel kiire.

Kaasaegse tehnoloogia soetamine tähendab aga iseenesest tõuget ka organisatsiooniliseks uuenduseks, sest on vaja välja koolitada ning leida oskustöölised, kes seda liini ka töös suudavad hoida ja hooldada. "Siin on suur abi seadmete tarnijatest, kes vastavaid koolitusi ka läbi viivad.
Välisettevõtted suhtlevad tarnijatega üle maailma, mis tähendab, et suhtlusringkond on väga suur ja teave, mida tarnijatelt saadakse on kõige suurem informatsiooniallikas," ütles Potisepp.