SwedTrade’i esindaja, advokaat Marko Paabumetsa sõnul käsitleb SwedTrade’i eilne avaldus väljapressimist. “Hansa Liisingu esindajad pressisid autojuhte ähvardades Belgias 26 autot välja,” rääkis Paabumets. “Neil puudus selleks õigus, sest autod ei kuulunud Hansa Liisingule.”

“SwedTrade’il jäid Hansa Liisingu ebaseadusliku sekkumise tõttu kokkulepped oma partneri ees Belgias täitmata,” seletas Paabumets. “Kuna SwedTrade on seetõttu kannatanud kahju, esitasime Hansa Liisingule kahjunõude 14 miljoni krooni ulatuses.”

SwedTrade’i enda vastu on juba algatatud kaks kriminaalasja. Nädal tagasi esitas Hansa Liising majanduspolitseile avalduse algatada kriminaalasi Tartu veoautokeskusest OÜst Powertruck välja kasvanud SwedTrade’i endiste ja praeguste omanike vastu.

Septembris algatas Tartu majanduspolitsei kriminaalasja SwedTrade’i käibemaksupettuse asjus.

Hansa Liisingu emafirma ASi Hansa Capital juhatuse esimehe Mart Toominga sõnul said nad mitmest allikast tõsikindlat informatsiooni, et SwedTrade kavatseb Belgiasse ilma koormata saadetud 26 autot koos haagistega koha peal maha müüa. Seetõttu võeti ette liisitud autode päästmisoperatsioon ning masinad toodi Eestisse tagasi. Toominga andmeil olid autod liisitud läbi Hansa Capitali gruppi kuuluvate ettevõtete. Haagiste lühiajaline rent käis ASi Trailway Rental kaudu, mis kuulub pärast osaluse ostmist Powertruckilt täielikult Hansa Capitalile.

“Kui suur transpordiettevõte on viimase kolme-nelja kuu jooksul käinud neli korda käest kätte, siis on see selge kantimine,” põhjendas Tooming vajadust põhjalikult uurida SwedTrade’iga seonduvat. “Kuigi me olime liisinguvõlglase SwedTrade’i maksekäitumise fookusesse võtnud, tuli ettevõtte kiire kantimine meile siiski üllatusena.”

Mitme transpordifirma juhi sõnul sattus suurt külmikhaagiste parki omav SwedTrade makseraskustesse seetõttu, et nende põhiline tegevussuund — kanakoibade vedu Venemaale — kuivas kokku.

SwedTrade’i praeguse omaniku Vahur Saare kinnitusel organiseeris ta lepingu, mille kohaselt pidi üks Saksamaa ekspedeerimisfirma hakkama SwedTrade’i autodega Euroopas vedusid tegema. “Autod pidime Belgias vastavalt lepingutele ette andma,” seletas Saar. “Lepingu eesmärk oli saada head renditulu ning maksta ära miljonitesse kroonidesse ulatuv liisinguvõlg.”

Saare sõnul on vahepeal levinud jutt, nagu oleks autod plaanitud Aafrikasse müüa, nonsenss. “Külmemas kliimas sõitmiseks ette nähtud veokid lähevad juba Kesk-Euroopa mägedes keema,” lisas Saar.