“Üldiselt võib öelda, et taksofonide kasutatavus väheneb umbes 10–15 protsenti aastas,” ütles Elioni meediasuhete juht Ain Parmas. “Peamiseks põhjuseks on see, et võrreldes näiteks kümne aasta taguse ajaga on inimestel oluliselt rohkem võimalik kasutada tavatelefone ning ka mobiiltelefonide kasutatavus tõuseb kiiresti.”

Igal taksofonil on samuti oma number ning sinna saab ka sisse helistada. Hind on küll üsna kõrge — näiteks Elioni lauatelefonilt helistades tuleb minuti eest maksta 1.95–2.30 (lisandub ka kõnealustustasu 48 senti).

Kõrgest hinnast hoolimata tehakse taksofonidesse umbes 10 000 kõnet kuus. “Peamiselt helistatakse taksofonidesse, mis on vanglates ning internaat- ja erivajadustega lastele mõeldud koolides,” rääkis Parmas.

Eesti 2300 taksofonist võetakse kuus pool miljonit kuni miljon kõnet, päeva peale tuleb taksofoni kohta 7–14 kõnet. Kõige rohkem kõnesid võetakse Tallinnas Raekoja platsi lähedal asuvatest taksofonidest Viru 17 ja Kullassepa 2 ning maaliinide bussijaamast.