Ühtlasi loetakse sellega lõppenuks Türi-Viljandi raudtee kapitaalremont, teatas Edelaraudtee.

Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-i juhi Rain Kaarjase sõnul on tegu raudtee jaoks silmapaistva verstapostiga, sest rong ei ole kunagi varem Türi ja Viljandi vahel nii kiiresti sõitnud.

„Tegu on igati kaasaegse raudteega, mille maksimaalne lubatud sõidukiirus annab võimaluse pakkuda reisijatele senisest tunduvalt konkurentsivõimelisemat transporditeenust,“ sõnas Kaarjas.

Tallinna ja Viljandi vaheline sõiduaeg on alates 20. augustist 2 tundi ja 25 minutit ning Türi ja Viljandi vahel 47 minutit.

Sõidukiiruse tõstmisega loetakse ühtlasi lõppenuks Türi-Viljandi raudteelõigu rekonstrueerimistööd, mis said alguse 2011. aasta aprillis seoses vajadusega tagada rongisõitjate reisimugavus ning liiklusohutus. Tööde lõpetamise akt allkirjastatakse 16. augustil.

Läbiviidud kapitaalremondi käigus vahetati välja kogu Viljandi ja Türi vahelise raudtee pealisehitus - killustik, liiprid ning rööpad. Tööde käigus rekonstrueeriti lisaks raudteeülesõite, parandati teekatet, paigaldati uusi foore ning uuendati kõik kuus Türi-Viljandi raudteelõigule jäävat ooteplatvormi.

Türi-Viljandi raudtee taasavati reisijatele liikluseks 1. jaanuaril 2012. Kiiruse tõstmine on võimalik pärast raudtee uue pealisehituse tehnoloogilist vajumist.

Projekti kogumaksumuseks oli 350 miljonit Eesti krooni, millest 200 miljonit krooni kaeti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahenditest ning ülejäänu Edelaraudtee omafinantseeringuga.