Californias asuva turu-uuringu firma raporti kohaselt langes Toyota kuuendast 21-ks tabelis, mis on koostatud tarbijate esimese kolme kuu kaebuste alusel, kirjutab Bloomberg.

Kõrgemal asuvad kaubamärgid suudavad enam kliente hoida – 59% nendest, kes on ostnud tabelis kõrgel kohal oleva auto, ostavad sama marki uuesti, samas kui madalamal positsioonil olevat marki ostetakse taas 44%-l juhtudest.

„Toyota probleemid on otseselt seotud tagasi kutsumistega. See kindlasti kahjustab nende imagot natuke. Fordi jaoks on tegu üheksa aasta täiustuste tulemusega,” ütles J.D. Power’i asepresident sõidukite uurimise alal David Sargent.

Ford oli kõrgeima koha saanud massi-auto – esimesed neli olid luksusautod Porche AG sõidukid, Honda Motori Acura, Daimleri Mercedes Benz ja Toyota Lexus.

Esimest korda tabeli 24-aastase ajaloo jooksul on Toyota saanud keskmisest kehvema tulemuse. Toyota omanikud kurtsid enamasti auto osade üle, nagu näiteks piduripedaalid või põrandamatid.

„Kokkuvõttes oleme arvatavasti pettunud, kuid mitte üllatunud,” ütles Toyota USA müügijuht Jim Lentz.

Toyota luksusmark Lexus sai neljanda koha 88 kaebusega 100 sõiduki kohta, samas kui mullu oli see number 84.

Jeep ja Chrysler said paremad tulemused kui mullu, kuid jäid siiski allapoole keskmist. Chrysler sai 23. koha, Jeep 27. ja Dodge 28.

General Motorsi neljast margist ainult Buicki omanikud teatasid vähematest probleemidest kui möödunud aastal.

Cadillac langes kümne koha võrra 13-le. Autotootjatel on tihti uute mudelite esimesel aastal nendega rohkem probleeme, ütles Sargent. General Motorsil oli mitmeid uusi mudeleid.

„Ausalt, mitte ükski nendest sõidukitest ei saanud väga head tulemust,” tähendas Sargent.

Chevrolet kukkus 103 probleemiga üheksandast möödunud aastal 14-ks. GMC kukkus 7 kohta 25. kohale.

Tabel avaldati samal päeval kui nii General Motors kui Toyota teatasid, et suurendavad tootmist.