Reisijad, kes ei olnud rahul Go Adventure käitumisega, saatsid Delfile mitu selgitavat kirja, mis siinkohal avaldame.

Esimene reisija:

Jälgides eile vagurate eestlaste hambutust võtan siiski uuesti teema üles. Käsitlen seda kirja kui kõikide reisijate pöördumist Go Adventure (GA) poole ja eeldan, et me saame ammendavad selgitused, personaalsed vabandused ja miks mitte tõrkest tekkinud tõsise ebamugavuse kompenseerimise.

Selge see, et "harja ajab punaseks" mitte see, et lend hilines 12 tundi vaid reisikorraldaja asjaajamine. See oli tõesti masendav.

Kell 6.30 oli juba teada, et lend lükatakse edasi lennuki rikke tõttu. GA esindajad ilmusid kohale (kas nad ei oleks pidanud meid lennujaama saatma?) kella 8.00 paiku ja lubasid poole tunni pärast infot anda, mille me saime umbes kella 10.30 paiku.

Info oli, et lend toimub kell 16 (lennupileti peal oli muide väljalennu aeg 16.30) ja meid hakati innukalt üle piiri trügima. Kui mõned pered lastega küsisid, et kas me ei saaks linna tagasi ja hotellidesse oli vastus, et busside tellimine võtab poolteist tundi aega, kuna on pühad, siis hotellid on ülebukitud jne.

Lugupeetud GA, pühad on igal aastal ühel ja samal ajal (kuigi seekord nad saabusid vist täiesti ootamatult nagu Tallinnas igaaastane lumi...) ja reisikorraldaja peab olema teadlik ja valmis võimalikuks segaduseks (tagavara plaan on kindlasti olemas).

Nüüd tagant järele mõeldes on selge, et see oli venitamise taktika, et hoida kokku kulusid ja nii me vaguralt lasimegi ennast üle piiri toimetada (eks me kõik tahtsime koju). Ja nii me seal siis istusime T-särkides ja pusades kinnises korralikult töötava konditsioneeriga ootesaalis. Ja teate, osta iga tunni tagant 3 dollari eest tass teed või 5 dollari eest kohvi, et mitte lõplikult ära külmuda soojal maal ei olnud üldse lõbus.

Tasuta toitlustamist kell 12 ma üldse ei kirjeldaks. Kui kella 17 paiku keegi meie grupist helistas ja küsis toitlustamise kohta vastati, et "teil on täielik õigus nõuda". Jah muidugi, vagur eestlane läheb (kuhu, kelle juurde?) rusikatega vehkima.

Eks iga üks võttis oma "paksu rahakoti" ja ostis siis 7-10 dollari eest tüki või kaks pitsat või hot dogi. See selleks, ega me keegi tõenäoliselt ei lähe oma tšekikestega GA (või kindlustusse, meie jaoks vahet pole) ukse taha. Ei ole lihtsalt aega, ja ma arvan, et GA maksaks need hea meelega kinni, et kõik maha rahuneks.

Meie (reisijate vaatevinklist) võiks seda ebamugavuste teemat veelgi laiendada. Mina ise olen täiesti nohune ning laps tatine ja köhane ja puudub koolist nii mõnigi päev. Eriti raske oli peredel väikeste lastega... Muidugi me elame selle ilusti üle, ravime lapsed ja iseennast terveks, kuigi reisu eesmark oli suurenisti enda ja laste tervise tugevdamine ja parandamine.

Ei tahaks siinkohal kuulda selgituse à la teie lapsed külmetasid +30 merevees või miks te ei võtnud oma kasukaid ootesaali kaasa.

Lugupeetud kaasreisijad, ärge jääge ükskõikseks, palun kirjutage ja kommenteerige. Kui meie praegi seda kella külge ei löö siis GA naerab vaikselt pihku ja pakub edasi suurepäraseid päikesereise (vt www.goadventure.ee) kergeusklikele, võib-olla ka meie sugulastele ja tuttavatele.

Siinjuures ei tahaks kuulata-lugeda GA selgitusi teemal "kes kellega käib", et lennujaama haisvad WC ja lennukompanii ei ole nende territoorium, ootamatud pühad, pöörduge kindlustuse poole, araabia maades käib asjaajamine teisiti jne. Ei huvita. Meie ostsime reisipaketi 5+ ALL ja täiesti õigustatult eeldame, et teeninduse kvaliteet kehtib ajast kui me Tallinnas lennukisse istusime (21.10 kl. 14.00) kuni lennukist väljumiseni (29.10 kl 00.10). Arvan, et GA on piisavalt kogemust ja teadmisi ning oleks saanud vältida kogu seda segadust (osta meile uued viisad ning meid tagasi hotellidesse viia või lihtsalt linna viia aega parajaks tegema, organiseerida soojad pleedid, mida iganes...).

Ma ei vaevuks isegi uuesti üle lugema reisitingimusi (mitmeleheküljeline sõnade kogum 100% meie kahjuks) ja GA töötajad ja juhtkond teavad une pealt missugused on reisijate õigustatud nõudmised sellises situatsioonis.

Loodan, et meie lennuki seltskond ühineb ja meie pöördumine ei kao siin infomüras. Kõikide reisijate andmed (tel nr, nimi, meiliaadressid, kindlustuste andmed ja miks ka mitte panga konto numbrid) on GA-l olemas.

Loodame, et GA käitub nüüd lõpuks nii nagu tsiviliseeritud maailmale kohane. Ameerikas (ikka ei saa kohe sellest Ameerikast üle ega ümber) oleks reisikorraldaja ennast "sõlme keeranud" (hotell, toitlustamine, kompensatsioonid, soodustuste pakkumine järgmistele puhkuse reisidele jms) või järgmine päev tõenäoliselt ilma tööta jäänud. No see selleks, me elame Eestis.

Ootame GA selgitusi ning ettevõetud sammude infot ja oma kohustuste täitmist. Ärge palun hakake meid jooksutama kindlustuse vahet, me ei pea midagi rohkem tõestama ega avaldusi kirjutama (kogu arvestus ühe inimese lisakulude kohta vt.ülevalpool).

Ootasime veel eilse päeva kuid GA ei võtnud kahjuks midagi ette. Lisan allpool koopiad meie reisijate kommentaaridest 29.10 uudisest, sest see juba ammu kadunud vanadesse uudistesse. Praeguse seisuga ma ei soovitaks oma sugulastel ja tuttavatel kasutada GA teenuseid.

Toimetusel palun avaldada ka vene Delfis, sest pooled reisijad olid venekeelt kõnelevad.

Teine reisija:

Olen nõus, et reisikorraldaja ei saa oma tahte järgi lennukeid liigutada. Küll aga saab ta palju teha oma reisijate heaks. Olime maksnud reisikorralduse eest, aga siis, kui olukord tõesti korraldamist nõudis, jäime oma makstud teenusest äkki ilma.

Uudis pole see, et lennukid hilinevad, küll aga on kahju sellest, et reisifirma tegematajätmises ei nähta midagi erilist ja sellest rääkimist peetakse virisemiseks. Kui oled näinud noort ema oma pooleteiseaastase lapsega 12 tundi lennujaamas toimetamas või sümpaatset vanahärrat kõvadel pinkidel istumas, kellel liikuminegi tundus vaevaline olevat, siis ei tule endalt küll ühtki virisemissõna.

Esimene kommenteerija kirjutas, et tuldaks nagu Lapimaalt. Jah, tõesti, kui oled veetnud nädalakese kuuma päikese all ja +30 kraadises merevees, siis hakkab jahedas ruumis juba päris ruttu külm.

Turgutasime endid siis 3dollariliste teede ja kohvidega. Mõtlesin, et enam selle reisibürooga ei sõida, aga see pole vist lahendus. Kui laseme sellistel olukordadel vaikimisi juhtuda, siis arvatavasti juhtub seda ikka ja jälle ka teiste sama teenust pakkujatega. Oleks tore, kui rohkem reisikaaslasi kirjutaks omi mõtteid selle loo kohta. Ja kirjutaksid ka need, kel midagi taolist juba varem kogetud ja kuidas neil reisifirmaga edasine suhtlemine läks.

Mitte 12 tundi sooja käes (seda oleksime soovinudki), vaid konditsioneeridega külmas, haisvas lennujaamas. Meie valik kahjuks jah, sest lastele tahtsime koolivaheajaks reisi ja endale puhkust, Oleme hommikuti ainult putru sööv (1 kg helbeid, mannat umbes 1 euro + 2 liitrit piima ka 1 euro + metsamarjadest suvel tehtud moos ja läbi saab 4-liikmeline pere 3 hommikut) ja 2 korda kuus korralikku lihapraadi lubav pere.

Miks Egiptus - hind ja kvaliteet kõige rohkem paigas. Saime kõik hinnas ning rohkem kulusid ei olnud korralikult neljakesi puhata 3 aasta kokkuhoiuga. Katastroof oligi teadmatus ja reisibüroo korraldamatus. Aga ikkagi happy'd! Ärge olgem tigedad, vaid leidke eluviis, mis võimaldab vähesega hakkama saada.

-   Nagu öeldakse, et aeg on raha ja 12 tundi niisama info puuduses ei ole ka kuigi meeldiv istuda. Kui reisikorraldaja ei suuda oma klientidele tagada normaalseid vajadusi, siis näitab see hoolimatust oma klientidesse.
Niikaua kui ei vinguta õige asja eest, ei hakka toimuma ka mingeid muutusi paremuse poole.
Oleme vait ja las reisikorraldajad teevad edaspidigi seda, mis neile kasulikum on.

Kolmas reisija:

Uudis oli see, et reisikorraldajalt Go Adventurelt ei saadud teenust (infot), mis oli kõigi reisijate poolt kinni makstud. Üksikreisija ei tasu reisikorraldaja teenuse eest, aga selle lennu reisijatel oli see tasutud. Tõesti igaüks vaatas, kust infot sai, kust juua-süüa ja kuidas lennukile sai, mis siis St. Peterburg, aga eestlased läksid.

Neljas reisija:

Täpsustuseks kõigile. Lennuk pidi väljuma 7.35 ja olime lennujaamas 5.30. Lennuk tõusis õhku 19.40. Terve selle aja viibisime küll soojal maal, kuid kahjuks konditsioneeridega külmas lennujaamas. Reisijaid ärritas kõige rohkem reisibüroo Go Adventure korraldamatus. Esimene info lubati anda hommikul kella 8-9 ajal, kuid seda ootasime peaaegu kella 11-ni. Siis öeldi, et lennuk läheb kell 15-16 ajal ja soovitati chek-in ära teha.

Reisijate hämmastuseks ei tagatud reisibüroo poolt isegi joogivett selle aja jooksul tasuta, vaid seda tuli osta 3 dollarit pudel. Asi ei olegi niipalju rahas, kui meie kõigi reisijate ühine tunne, et olime jäetud saatuse hooleks lennujaama, kus tuli igaühel hankida infot ise ja väljusime lõpuks ka teise gate`i alt, kus oli kirjas lend St.Peterburg. Tänud toredatele reiskaaslastele tublidele lastevanematele, kes said ilusti hakkama oma pisikestega.

Mina ka ei lähe mitte mingil tingimusel reisile selle firma kaudu.Olen ainult üks kord käinud Sharmis ja enam kunagi ei lähe justnimelt nende lennumasinate pärast.Tundub et kohe-kohe laguneb koost. Ma ei saanud kitsa istumispaiga tõttu isegi raamatut lugeda, sest pea oli vastu esiistet surutud. Jube mälestus!