Valiku tegemine on raske, sest innovatiivseid ideid on rohkem kui lõppvoorus kohti, rääkis Ajujahi projektijuht Marion Raudsepp EASist.

«Žürii otsustusprotsess venis arvatust pikemaks, sest tasavägiseid meeskondi on palju,» ütles ta. Kaalul on koht Ajujahi arenguprogrammis, kus meeskonnad saavad ligipääsu 2-kuulisele intensiivsele koolitus- ja mentorlusprogrammile. Sellesse ihaldatud staatusesse soovivad saada kõik, aga edasi pääseb vaid kolmkümmend paremat.

Arenguprogrammi jooksul läbivad meeskonnad kolm koolitusnädalavahetust, mis hõlmavad endas nii ärimudeli disaini, finantse, prototüüpide väljatöötamist, tootearendust, turundust, müüki kui ka esitlust. Mentorite hulgas on tippjuhte ja spetsialiste nii rahvusvahelisest infotehnoloogia ettevõttest Nortal, SEB pangast, EstBANist kui teistest Eesti start-up ökosüsteemi kuuluvatest organisatsioonidest.

Nortali eTervise ärisuuna juhile Taavi Einastele teeb rõõmu, et tugevaid meeskondi on nii IT- ja riistvara valdkonnas kui sotsiaalsete ettevõtete hulgas. «Eraldi tooksin välja Kriidiku mänguasjad, mis laste arengule kindlasti kaasa aitavad,» ütles Einaste. Kriidiku nukkude näol on tegemist tootega, mida saab nii riietada kui ka panna pähe lõngast juukseid, mida saab omakorda sättida soengusse, pesta või lõigata.

Sotsiaalsete ettevõtete tegemistega on hästi kursis ka SEB panga turunduse projektijuht Jana Kukk,kes pakkus mentortuge meeskonnale The Skill Mill. «Neil on väga põhjalik lähenemine. Praeguse seisuga liiguvad nad väga heas tempos,» rääkis ta. Sotsiaalsete ettevõtete jaoks on kaalul palju. Kodanikuühiskonna Sihtkapital on lubanud koostöös SEB pangaga panna välja 5 000 eurose eriauhinna parimale sotsiaalsele ettevõttele.

Telesaade uues kuues

Saatejuht Kristo Eliase juhtimisel tullakse sel hooajal oluliselt rohkem stuudioseinte vahelt välja ja meeskonnad peavad puutuma kokku ettevõtja reaalse eluga, seda küll veidi mängulisemas võtmes. Žürii töösse kaasatakse senisest enam erinevate valdkondade eksperte, kellest mitmed on tuntud Eesti ettevõtjad, kes omavad väga tugevat rahvusvahelist kogemustepagasit

Kui varasematel hooaegadel on olnud rohkelt infotehnoloogial põhinevaid äriideid, siis sel aastal on paljudel meeskondadel olemas ka füüsiline toode. Nii Ajujahi EASi poolne projektijuht Marion Raudsepp kui SEB Balti äriinnovatsioonijuht Mart Maasik on toonud korduvalt välja, et tänavuse hooaja tase on võrreldamatult kõrgem varasemast.

Rahvusvaheline uudiskünnis ületatud

Selle tõestuseks sobib hästi fakt, et TechCrunch valis juba detsembris välja ühe Ajujahi kolmekümne parema sekka jõudnud meeskonna SprayPrinter ning paigutas selle idufirmade nimekirja, kes lähiaastatel maailma muutma hakkavad. Sellega pälvis SprayPrinter võimaluse sõita Crunchie’de gaalale ehk start-up-maailma Oscarite jagamisele San Fransiscosse. Andmaks aimu tolle ürituse kaalust, siis aasta ettevõtjaks olid seal nomineeritud nii Tim Cook, Elon Musk kui Mark Zuckerberg.

Ajujahi tänavune auhinnafond on 60 000€. Tänavuse hooaja võitja selgub otsesaates 26. mail. Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Nortal. Lisaks neile toetavad Ajujahti: Levira, Advokaadibüroo Cobalt, Nasdaq, Tehnopol, Heateo Sihtasutus, Sihtasutus Kodanikuühiskonna Sihtkapital, Pärnu linn, Tallinna linn, Tartu linn ja Võru maavalitsus.